De véleményem szerint ez tévút.
A közösségi média erejét épp az adja, hogy az ott elérhető tartalomnak csak egy viszonylag szűk szegmense foglalkozik ténylegesen politikával. Az emberek itt a mindennapi életüket élik. Aki szeret politizálni, az a közösségi felületeken is meg fog osztani politikai tartalmakat. Aki pedig kerüli a közéleti kérdéseket, az a közösségi felületeken is így fog tenni. Ha létrehoznánk egy olyan platformot, ahol kizárólag jobboldaliak oszthatnak meg szabadon jobboldali politikai üzeneteket, magunknak gyártanánk véleményeket…
Még nagyobb lesz a buborék…
Az egyik oldalon lesz egy marék jobboldali megmondóember, aki szabadon elmondhatja a véleményét, a másik oldalon a Facebook a maga többmilliárd felhasználójával, akiknek többé esélyük sem lesz, hogy jobbos véleménnyel találkozzanak. Ez lenne a megoldás?
Ennek ellenére a Twitter felvásárlása például ideológiai síkra futott ki.
A Twittert használók száma elenyésző kisebbségben van a facebookosokhoz képest. Azért beszélünk mégis ennyit a Twitterről, mert sokkal több a politikai tartalom található itt, mint más platformokon. A cég egyik alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője, Jack Dorsey napjaink legsötétebb maoista, sztálinista gondolkodója. Hozzá képest bárki csak jobb lehet – ezt bátran merem állítani. Ebből a szempontból örülök, hogy Elon Musk felvásárolja ezt a felületet,
de azért őt sem kell a szabadságharc keresztes lovagjának beállítani.
Musk egy technokrata ember, aki nagyon jókor szállt be az üzleti szféra egyes szegmenseibe, mint ahogy sikerre viszi az elektromos autózást vagy számos úttörő eredményt ér el az űrkutatás tekintetében. Remélem most ráérzett arra is, hogy a woke-, cancel-kultúra hívei túltolják a biciklit, azonban az a gyanúm, hogy ez a befektetés is csupán a profitról szól a részéről, nem pedig a szólás- és a véleményszabadság védelméről.
Képek: Ficsor Márton / Mandiner