Van lehetőség az oktatói kar bővítésére, illetve további fizetésemelésre?
A modellváltás előtti időszakban nem volt keret a bérfejlesztésre az egyébként leterhelt tanári karban. Az előző két évben sikerült átlagosan negyven százalékkal növelni a juttatásokat, létrejött az akadémiai életpályamodell. Ez is az alapítványi fenntartás érdeme. Szeretnénk külföldi, nemzetközi tapasztalattal bíró oktatókat és kutatókat bevonzani, erre is van már programunk.
Mik a további pontok?
A program második hangsúlyos eleme a kutatási kultúraváltás. Ez elviszi az oktatót a tudomány élvonalába, ami emeli az oktatás minőségét. Különösen igaz ez a mesterszakon és a doktori képzésben. A kultúraváltás lényege, hogy lehetőségen és nem kényszeren alapul. Ilyen sikeres kultúraváltásra több külföldi példa is van. A harmadik elem pedig a nemzetköziesítés.
Eddigi pályája nyomán el tudjuk képzelni, mit takarhat az utóbbi elem. Jelentkeztek már ismerősök egyes nyugati intézményekről, hogy előadást tartanának a Corvinuson?
Persze, többen is. Nyilván élni is fogunk a lehetőséggel, ugyanakkor azt is erősíteném, hogy a mi hallgatóink is tudjanak egy-két félévig neves külföldi egyetemeken tanulni, tapasztalatot szerezni. Ez minden szinten kétirányú utca, hiszen az ide érkezőknek is szeretnénk megmutatni a mi kultúránkat, kincseinket, megközelítésünket.
Milyen hírünk van most a világban?
Egyelőre nem vagyunk olyan erősen beágyazva a nemzetközi gondolkodásba, mint szeretnénk. A kutatási teljesítmény, amin keresztül látszódna az egyetem, még nem olyan jelentős, mint lehetne. De ezt egyáltalán nem borúsan mondom. A pohár félig tele van! Az alapok jók, és mi készen állunk feljebb lépni.
Sokszor került szóba a modellváltás, említette, emiatt vállalta a megbízatást. Miben jobb ez, mint a korábbi rendszer?
A Corvinus esetében már most vannak eredményei. Stabil, hosszú távú finanszírozást jelent, lehet tervezni, ami kiemelkedően fontos. Másrészt olyan szervezeti rugalmasságot lesz tehetővé, amely elengedhetetlen a versenyképességet célzó reformokhoz. Az alapítványi finanszírozás megengedte, hogy a mennyiségiről a minőségi szemléletre térjünk át.
Jó úton járunk, ezért kötelességem, hogy a tapasztalataimat a döntéshozókkal és a közvéleménnyel is megosszam. Csak nemzetközi szinten is elismert felsőoktatással juthatunk előrébb, ebben alighanem konszenzus van, ahogy talán abban is, hogy az alulfinanszírozott és bürokratikus fenntartói modellben nem volt lehetőség kitörésre. Most végre van. Élni kell vele.