A főváros ennek kapcsán a költségvetés terhére próbált nagyvonalú gesztust tenni a vállalkozó felé és azt akarta elérni, hogy a 47,8 milliárd forint ellenértékű szerződést
9,09 milliárd forinttal, és további 5 százalékos, 460 millió forintos tartalékkerettel emeljék meg.
A csaknem 20 százalékos drágulás okaként főképp a metróvonal középső szakaszán zajló állomásfelújítás elindulásának csúszását, valamint a déli szakasz nem tervezett azbesztmentesítésének a munkálatok ütemére gyakorolt hatását jelölték meg.
A Világgazdaság szerint már 2019 november végén, a középső állomások felújítására vonatkozó szerződés megkötésekor egyértelmű volt, hogy az alagúti rekonstrukciója nem fejezhető be az eredeti, 2020. július 24-i határidőre. A lap úgy tudja, az új dátumot a BKV és a Swietelsky Vasúttechnika 2023. január 6-ra tűzte ki. A 29 hónapos hosszabbítást, és az alagút középső szakaszán még el nem végzett munkálatokat a kivitelező a már említett plusz milliárdokért vállalná.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán