Két színész az SZFE-ről: Vidnyánszky lenyúlta az egyetemi szintű színészoktatást

2021. február 22. 8:08
Simon Kornél szerint az SZFE elfoglalásával másfajta elitizmus köszönt be. Mint fogalmaz: „a művészet huszadrangú kérdés lesz abban, hogy ki milyen pozíciót tölt majd be.”

Az egyetemi szintű színészoktatást lenyúlta Vidnyánszky Attila, de aki nem ragaszkodik a diplomához, az választhatja az eddig is népszerű tanodákat vagy az SZFE átalakítása ellen tiltakozó tanárokból alakuló egyesület majdani képzését – írja a Színház Online a HVG nyomtatott cikke alapján. „1990-ben nem vettek fel a Zsámbéki-osztályba. Hat év múlva együtt játszottunk, és húsz évvel később egyszerre vettük át a Jászai-díjat azzal a kollégámmal, aki akkor bekerült az SZFE-re. Ennyi idő alatt összeértek az útjaink” – mondja Egyed Attila, a Vörösmarty Színház Jászai-díjas színésze a HVG-nek. Hozzátette: eleinte hátrányként élte meg, hogy „fontos tanárok, akik fontos színházakban fontos pozíciókat töltöttek be”, nem ismerték. Úgy érezte, neki többet kellett harcolnia bizonyos karrierlépcsőkért.

Hasonlóan látja Simon Kornél, aki a Pesti Magyar Színiakadémián tanult, és szakképzett, de nem diplomás színész lett, írják. Simon elmondta: bár a karrierjét sikeresnek tartja, az SZFE-n összeszedhető kapcsolati tőke hiányát ő is érezte: nem ismerték a színházigazgatók, nem volt, aki egyengesse a pályáját. Szerinte az SZFE elfoglalásával másfajta elitizmus köszönt be: „A művészet huszadrangú kérdés lesz abban, hogy ki milyen pozíciót tölt majd be.” Bár nem járt az SZFE-re, kiállt annak autonómiája mellett, mert szerinte az egyetem függetlensége a letéteményese a gondolkodás szabadságának a színházi szakmában.

Kép forrása: Simon Kornél Facebook-oldala

Összesen 86 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A puding próbája: az evés.
Majd kiderül, miféle lenyúlás történt, de, hogy eddig az SZFE-t lenyúlók irányították, az
1. mára 100%-ban bebizonyosodott.
2. Ezek a kisajátító önjelölt professzorok egyetlen nemzetközileg jegyzett színészt, színésznőt nem voltak képesek felnevelni, felépíteni, szakmailag kifejleszteni. Ez
is mára 100%-ban bebizonyosodott.

Most nem azért mondom, de az, hogy ennyi színész áll ki a régi SZFE mellett, az nekem pont azt sugallja, amit tagadni igyekeznek: a megélhetésük függ attól, hogy milyen politikai nézetet vallanak, hogy anyagilag zsarolhatóak, és az egész színház-filmipart átszövi egy maffiaszerű hálózat, akik nevében nyilatkoznak a színészek.
Most komolyan ezt tartsuk fenn az adófizetők adójából?

Kit érdekel ez a belpesti nyavalygás. Rákosi, Kádár alatt a legnagyszerűbb színészek léptek fel, akkor a teljesítmény, a színészi alkalmasság, a tehetség számított, s nem a politikai ripacsság.

Az ember ha igényes darabot szeretne látni, elmerül az archív felvételek között. Ezek a mai fiatalok többségében vásári bohócok, jól fizetett provokátorok, munkakerülők.

Csak azt nem értem, hogy az állam miért fizeti az SZFE oktatóit, diákjait.

Szóval uncsi, fiúk menjetek dolgozni, magán színi tanodákba.

Ennél sokkal érdekesebb volt ma reggel a Kossuth Rádióban az, amiről Breuer Péter beszélt a zsidó Heti TV VII.kerületi likvidálása kapcsán. Breuer sziporkázott, egy igaz hang a dzsungelben.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés