Véres sport a jövőben
Noha az Unreal Tournament senkinek sem a története miatt vált emlékezetessé, némi alapot is kaptunk a lövöldözéshez, mely szerint az ember-Skaarj háború alatt megalakult az Új Földi Kormány, miközben a bányászat vált a háború finanszírozásának elsődleges módjává, csak éppen ez népszerűtlen lett a munkába és háborúba belefáradt munkásosztály körében. Az emberiség ráadásul vesztésre állt, emellett a lázadások is mindennapossá váltak.
Ekkor állt elő a kormány azzal az ötlettel, hogy inkább az erőszaknak adjanak teret. A „konszenzusos gyilkosságot” 2291-ben legalizálták, lehetővé téve az emberek számára, hogy szervezett körülmények között halálig harcoljanak. A Liandri Bányavállalat együttműködött a kormánnyal, ligákat és nyilvános kiállításokat szervezett, a mérkőzések pedig lassan jövedelmezőbbé váltak, mint a bányászat, így megjelentek a profi ligák is.
A játékosok pedig természetesen ezeken a versenyeken mérettethették meg magukat, akár mindenki mindenki ellen, akár csapatos egymás elleni küzdelemben, illetve a zászlórablással.
Utóbbi volt a csapatos egymás elleni lövöldözés mellett a legkedveltebb játékmód, amely azóta is rengeteg hasonló videójátékban megtalálható: mindkét fél bázisán van egy zászló, és a cél, hogy az ellenség zászlaját megszerezzük, majd leszállítsuk a sajátunkhoz, ezzel pontot szerezve. A gond az, hogy az ellenfél is ezen dolgozik, ráadásul, ha valaki eltávolítja a helyéről a zászlót, az egy darabig még nem kerül vissza a saját bázisra, így más tovább viheti, ha időben eléri.
Az Assault nevű mód emellett a PC-s játékosok kiváltságává vált, mert ezt például ki kellett hagyni a konzolos portnál, pedig ebben az egymás ellen dolgozó csapatoknak különböző feladatokat is végre kellett hajtani.