Fontos fejlesztéseket jelentett be Lázár János (VIDEÓ)
Ennek a Debrecen és a Nyíregyháza térségében élők is egyaránt örülni fognak.
Az itt letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt
A Nemzetgazdásági Minisztérium és Debrecen város is határozott célként tekint arra, hogy a légi kikötő már középtávon a régió vezető repülőterévé váljon mind utas, mind áruszállítás tekintetében –nyilatkozta a Világgazdaságnak a Debrecen Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, a Debrecen International Airport Kft. ügyvezetője.
Györke Ernő kijelentette, erre a kedvező közúti- és vasúti kapcsolatai, elhelyezkedése és a jelenleg zajló fejlesztései révén minden lehetőség adott. A Debrecenben letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.
Az ügyvezető közölte,
a vállalatok nemcsak cargo, hanem a személyszállítás vonatkozásában is jelentős kapacitás-növekedést generáltak az elmúlt egy évben.
Emellett az utasok demográfiai adatait tekintve jól látható, hogy a Debrecen Nemzetközi Repülőtér fejlődése nemcsak a Magyarországon, hanem a határon túl élők számára is kiemelten fontos a régióban.
Györke beszélt arról is, hogy a BMW kiemelten fontos partnere a repülőtérnek, rendszeresen egyeztetnek az autógyártóval a mobilitást érintő igényeivel kapcsolatban. Németországba jelenleg is rendkívül nagy utasforgalmat generál a vállalat és jövőre ez tovább növekszik.
Az idei nyári szezon végéig (október 27.) tizenegy úti cél volt elérhető Debrecenből, ami a jelenlegi téli szezonra két közkedvelt európai fővárosra (London, München) csökken. Az a szándékuk, hogy a nyári és a téli kínálat is egyaránt bővüljön, illetve csökkenjen a kínálat szezonalitásból fakadó változása.
El akarják érni, hogy minél hosszabb legyen a főszezon.
Az ügyvezető elmondta azt is, hogy ebben az évben az utasforgalom várhatóan a tavalyival azonosan alakul, tehát valamivel több, mint 300 ezer fővel lehet számolni. Több légitársaságnál bővült a heti járatszám, azonban a Wizz Air kapacitáscsökkenése ezt ellensúlyozza. Rövid távon az utasforgalom várhatóan csökkenni fog, de határozott terv, hogy ezt minél hamarabb ismét növekedő pályára állítsák.
A cargo, tehát a teherszállítás terén mérföldkő, hogy november 19-én megérkezett az első járat Kínából: egy Boeing 757-es típusú légi jármű 30 tonna e-kereskedelmi áruval. A járat a tervek szerint jövő héttől menetrend szerint hetente négy alkalommal közlekedik majd a két célállomás között. A következő években ebben az ágazatban jelentős bővülésre számítanak a globális, valamint helyi szinten mutatkozó igényeket tekintve.
A cargo forgalomhoz a szükséges infrastrukturális fejlesztések megtörténtek, az operációhoz az összes szükséges engedélyt megszerezte
a repülőtér. Így minden adott, hogy a Debrecen Nemzetközi Repülőtér egy meghatározó pont legyen a légi teherszállítás térképén.
A személyszállítás terén azonban ez egy hosszabb folyamat, mert a légitársaságok egy-két évvel előre tervezik az új útvonalakat. Bíznak benne, hogy a Debrecenből korábban elérhető, sikeres járatokat hamarosan új légitársaságok együttműködésével köszönthetjük, valamint dolgozunk azon is, hogy más piacra történő nyitás is számításba kerüljön.
Ezt is ajánljuk a témában
Ennek a Debrecen és a Nyíregyháza térségében élők is egyaránt örülni fognak.
Ezt is ajánljuk a témában
Aligha véletlenül választotta Debrecent Németország büszkesége.