A debreceni lesz a régió vezető repülőtere

2024. november 23. 17:28

Az itt letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.

2024. november 23. 17:28
null

Nyitókép:  MTI/Czeglédi Zsolt

A Nemzetgazdásági Minisztérium és Debrecen város is határozott célként tekint arra, hogy a légi kikötő már középtávon a régió vezető repülőterévé váljon mind utas, mind áruszállítás tekintetében –nyilatkozta a Világgazdaságnak a Debrecen Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, a Debrecen International Airport Kft. ügyvezetője.

Györke Ernő kijelentette, erre a kedvező közúti- és vasúti kapcsolatai, elhelyezkedése és a jelenleg zajló fejlesztései révén minden lehetőség adott. A Debrecenben letelepedő vállalatok fontos stratégiai pillérként tekintettek a repülőtérre, amikor újabb befektetési központként ezt a várost választották.

Az ügyvezető közölte, 

a vállalatok nemcsak cargo, hanem a személyszállítás vonatkozásában is jelentős kapacitás-növekedést generáltak az elmúlt egy évben.

Emellett az utasok demográfiai adatait tekintve jól látható, hogy a Debrecen Nemzetközi Repülőtér fejlődése nemcsak a Magyarországon, hanem a határon túl élők számára is kiemelten fontos a régióban. 

Györke beszélt arról is, hogy a BMW kiemelten fontos partnere a repülőtérnek, rendszeresen egyeztetnek az autógyártóval a mobilitást érintő igényeivel kapcsolatban. Németországba jelenleg is rendkívül nagy utasforgalmat generál a vállalat és jövőre ez tovább növekszik.

Az idei nyári szezon végéig (október 27.) tizenegy úti cél volt elérhető Debrecenből, ami a jelenlegi téli szezonra két közkedvelt európai fővárosra (London, München) csökken. Az a szándékuk, hogy a nyári és a téli kínálat is egyaránt bővüljön, illetve csökkenjen a kínálat szezonalitásból fakadó változása. 

El akarják érni, hogy minél hosszabb legyen a főszezon.

Az ügyvezető elmondta azt is, hogy ebben az évben az utasforgalom várhatóan a tavalyival azonosan alakul, tehát valamivel több, mint 300 ezer fővel lehet számolni. Több légitársaságnál bővült a heti járatszám, azonban a Wizz Air kapacitáscsökkenése ezt ellensúlyozza. Rövid távon az utasforgalom várhatóan csökkenni fog, de határozott terv, hogy ezt minél hamarabb ismét növekedő pályára állítsák. 

A cargo, tehát a teherszállítás terén mérföldkő, hogy november 19-én megérkezett az első járat Kínából: egy Boeing 757-es típusú légi jármű 30 tonna e-kereskedelmi áruval. A járat a tervek szerint jövő héttől menetrend szerint hetente négy alkalommal közlekedik majd a két célállomás között. A következő években ebben az ágazatban jelentős bővülésre számítanak a globális, valamint helyi szinten mutatkozó igényeket tekintve. 

A cargo forgalomhoz a szükséges infrastrukturális fejlesztések megtörténtek, az operációhoz az összes szükséges engedélyt megszerezte 

a repülőtér. Így minden adott, hogy a Debrecen Nemzetközi Repülőtér egy meghatározó pont legyen a légi teherszállítás térképén.

A személyszállítás terén azonban ez egy hosszabb folyamat, mert a légitársaságok egy-két évvel előre tervezik az új útvonalakat. Bíznak benne, hogy a Debrecenből korábban elérhető, sikeres járatokat hamarosan új légitársaságok együttműködésével köszönthetjük, valamint dolgozunk azon is, hogy más piacra történő nyitás is számításba kerüljön. 

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BLALI
2024. november 23. 22:48
Meddig tart a regio?Kolozsvar 3 millio feletti utasnal tart!
contractor-2
2024. november 23. 20:47
Inkább egy új reptér kellene a keleti országrészben valahol Polgár környékén, Miskolc és Debrecen között félúton, az M3-M35 autópálya szétválásánál.
blevente
2024. november 23. 18:12
Ez érdekes verseny lesz. Nagyváradról a LOT heti öt alkalommal üzemeltet ráhordó járatot Varsóba, ahonnan a Váradon megváltott jeggyel a világ szinte bármely pontjára tovább lehet utazni. Emellett közvetlen járat van Londonba, decembertől Milánóba, és a jól értesült források szerint tavasztól a Lufthansa Münchenbe működtet majd járatokat. Van több bukaresti járat is, de az jóformán mellékes. Emellett a cargo terminál is most készölt el zöldmezős beruházásként, illetve a reptér utastermináljának korszerűsítése és bővítése is pár hónapja fejeződött be, mint ahogy a kifutópályát is felújították és meghosszabbították. Debrecenben meg idén egy hétig kellett szüneteltetni a forgalmat a kifutópálya ramaty állapota miatt, a Wizz pedig beintett... Szóval győzzön a jobbik!
Obsitos Technikus
2024. november 23. 17:50
Vagy a nagyváradi, vagy a kolozsvári..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!