Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Idén a MÁV hálózatán már 56 baleset történt vasúti átjáróban, amelyek során tizenöten vesztették életüket.
Nyitókép: YouTube-képernyőfotó
A telefonját nyomkodta és zenét hallgatott, ezért nem figyelt a veszélyre az a 16 éves fiatal, akit hétfőn gázolt halálra a vonat Gyálon, egy labirintkorláttal ellátott vasúti átjáróban. Pénteken egy 14 éves lány szaladt át a tilos jelzés ellenére az érkező vonat előtt, az ő életét sem lehetett megmenteni.
A vasúttársaság részvétét fejezi ki a balesetekben elhunyt fiatalok családjainak, és egy videót is közzétettek, amelyben arra kérik az embereket: figyeljenek, mert bár veszélyhelyzet esetén a mozdonyvezető azonnal fékezésbe kezd és hangjelzést ad, ezt követően azonban tehetetlen.
Molnár Péter mozdonyvezető már nyolc alkalommal gázolt, a balesetek oka minden esetben a közlekedők figyelmetlensége volt. Péter elmondta, hogy nem tudnak megállni, a vonat féktávolsága több száz méter, hirtelen megállítása esélytelen: