Ez véget vethet Lázár és Vitézy háborújának: itt a lista, milyen vonatokat vásárol Magyarország
Óriási fejlesztések körvonalazódnak a MÁV-nál.
Százmilliárdokkal finanszírozza a kormány az új Duna-hidat és egy gyorsforgalmi út folytatását.
Nyitókép: Czinege Melinda/Mediaworks
A napokban kormánydöntések sora jelent meg a Magyar Közlönyben, melyek közül a Világgazdaság most összeszedte a legjelentősebbeket.
Ilyen például, hogy a kabinet végre döntött a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat kivitelezési feladatai ellátásához szükséges források biztosításáról. Hogy nem is összegről van szó, azt mutatja, hogy
ez lesz minden idők legnagyobb összegbe kerülő hídépítése Magyarországon,
a beruházásra a 2024–2031 évek vonatkozásában a kötelezettségvállalás mértéke összesen legfeljebb 389, 3 milliárd forint.
A Világgazdaság azonban rámutat: nem ez az egyetlen gigaberuházás, ami zöld lámpát kapott a kormánytól. Határozatba foglalta ugyanis, hogy egyetért az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger közötti szakasz és kapcsolódó létesítmények megvalósításával, valamint Szamossályi az M49 gyorsforgalmi útba (új Szamos folyó híddal) történő bekötésének tervezésével. Minderre pedig a pénzt is odaadta.
Ahogy az új Duna-hídnál, úgy ezek esetében is döntött a megvalósítás mentesítéséről a beruházási stop alól – tette hozzá a Világgazdaság.
A lap számításai szerint
a Mohácsi Duna-hídra és az M49 folytatására a kormány együttesen kicsivel több mint 579 milliárd forint finanszírozást ad
a következő hét évben. „Ennek ismeretében elmondható, hogy valami megváltozott és a kormány egyértelműen megnyitotta a pénzcsapokat” – vonja le a következetetést a cikk szerzője.