Elhunyt az a 17 éves lány, aki egy vitorlázó repülővel zuhant le Dunakeszin

2024. június 24. 17:36

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint a fiatal lány érdekében a mentőegységek már a helyszínen életmentő beavatkozást végeztek.

2024. június 24. 17:36

Nyitókép: Pixabay

Hétfő hajnalban a kórházban elhunyt az a 17 éves lány, aki vasárnap délután zuhant le vitorlázó repülőgépével a dunakeszi repülőtéren – számolt be róla az Origo. A portál felidézte, hogy

a lány sérülései igen súlyosak voltak, koponyasérülést szenvedett, valamint mindkét lába eltört. 

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint a fiatal lány érdekében a mentőegységek már a helyszínen életmentő beavatkozást végeztek. Ezt követően szállították mentőhelikopterrel kórházba.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a balesettel kapcsolatban a következőket közölte: „2024. június 23-án helyi idő szerint 13:45 időpontban a Dunakeszi repülőtér 11-es futópályájáról csörlésből felszálló Scheibe L-Spatz 55 típusú, HA-5067 lajstromjelű vitorlázó-repülőgép növendék pilótája

az iskolakör negyedik fordulójában dugóhúzóba került és a pálya elérése előtt a földnek ütközött.

A vitorlázó-repülőgép a balesetben megsemmisült. A Közlekedésbiztonsági Szervezet  a balesethez vezető okok feltárására irányuló szakmai vizsgálatot haladéktalanul megkezdte.”

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 116 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Box Hill
2024. június 25. 17:29
Ausztráliában a biztosító társaságok 25 év alatti jogosítvány tulajdonosak extra felárral adnak biztosítást. Ugyanis nem ismerik a fiatalok képességeit, mert csak hülye egyéni/családi számokból indulnak ki. My foot.
bigfunk
2024. június 25. 10:11
Repüljön örökké a kék égen. A tragédiát a tapasztalatlanság, vagy az ijedség okozta. Negyedik fordulóban (az iskola körön) belerongyolt egy leszálló légáramlatba. Ettől ilyedt meg alacsonyan, mert láthatta, hogy gyorsan jön a föld. Ösztönösen hasrahúzta a botot, ettől a gép a forduló miatt dugóba esett. Nem volt már magassága a kivételhez. Én is jártam hasonlóan, meg sok mindenki más is. Ilyenkor a gépet le kell nyomni a földnek, hogy gyorsulva minnél hamarabb átrepülje a leáramlási zónát. Aztán ha van sebesség, abból már le lehet szálni, lehet fordulni is. Kötélszakadáskor is gyakorlatilag ezt tesszük. A csőrlő erő megszünésével a gép vészesen lelassul, ezért az első teendő a sebesség gyűjtés úgy, hogy a gép orrát lenyomjuk. Ráadásul a kezdődő dugóhúzót is így kell megszüntetbi. Sebesség nélkül nincs repülés. Nyugodjon békében.
Ehetős Odó
2024. június 25. 09:08
Most olvasom a hivatalos vizsgálati közleményt: ahogy többen is vélelmezték, átesett és dugóhúzóba került. Szegénynek még nem volt elég rutinja ahhoz, hogy korrigáljon. Isten nyugosztalja.
mitfizetsky-2
2024. június 25. 07:36
Valószinûleg alacsonyan átesett és dugóba került, amibôl a magasság miatt nem volt ideje kivenni a repülôt. 15 éves koromban kezdtem a viorlázó repülést, 17 évesem egyedül repültem, 19 évesen D vizsga. HHH.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!