Kijött egy lista – ők lehetnek Pressman lehetséges utódai
Három potenciális jelölt neve is felmerült a budapesti nagyköveti pozíció betöltésére.
A youtuber szerint nála is próbálkoztak, de miután ellenállt, megpróbálták lejáratni.
Nyitókép: YouTube
A Magyar Nemzet hétfői cikkében azt írja: Dancsó Péter szerint belpesti szekta növekszik az internetes tartalomgyártók köreiben. Az influenszer a YouTube-csatornájára feltöltött videójában emlékeztet, hogy tavaly nyáron David Pressman amerikai nagykövet a Pride alkalmából meghívott magához több magyarországi tartalomgyártót is, azóta pedig több ehhez hasonló alkalmat tartott a rezidenciáján.
Vajon miről szólhat a diskurzus egy ilyen szellemidéző szeánsz közben?
– tette fel a kérdést a youtuber. A Videómánia csatorna tartalomkészítője arra is felhívta a figyelmet, hogy voltak olyan influenszerek, akik külön „audiencián” jártak az amerikai nagykövetségen. Ekkor az influenszerek beszámolója szerint arról beszéltek az amerikai nagykövettel, hogy hogyan látják Magyarország jövőjét, szerintük mik a fiatalok fő problémái, és hogy mit lehetne tenni, hogy az ország kevésbé legyen megosztott.
Először az USA megpróbálhatná, hogy nem akarja megosztani egész Európát, és akkor majd utána elhisszük az amerikai nagykövetnek, hogy aggódik Magyarország megosztottságáért”
– fogalmazta meg véleményét Dancsó Péter, majd hozzátette: „A következő turnus megkérdezhetné az amerikai nagykövetet, hogy vajon ki robbantotta fel az Északi Áramlatot, és mi volt vele a célja?”
David Pressman egy influenszerekkel készült közös képe kapcsán Dancsó Péter felvetette: „Az ilyen képeket látva jogos lehet a kérdés, hogy vajon miért járkálnak ennyien az amerikai nagykövetségre? Mi hasznuk van abból, hogy egy fotólehetőséggel támogatják egy idegen ország érdekeit?
Mi a hosszú távú célja az amerikai nagykövetnek, hogy olyanokkal smúzol, akiket könnyű lenyűgözni egy fontosnak tűnő estebéddel?”
– tette fel a költői kérdést, majd hozzátette: „Persze lehet ilyenkor azt mondani, hogy csak egy ártalmatlan ismerkedés történik, […] és természetesen nem úgy kezdődik a politikai agitáció, hogy egyből megmondják, hogy mit kell tenned. Ők hosszú távon szép lassan édesgetik maguk mellé az influenszereket, hogy később már maguktól is posztoljanak olyanokat, amik az érdekeikkel azonosak. Már egyre több olyan tartalomgyártóról meg influenszerről van szó, akik előtte nem is politizáltak, de az utóbbi években olyan szektaépítés történt az interneten, hogy már ők sem kerülhetők ki” – mutatott rá.
Dancsó Péter szerint lassan már alig vannak olyan tartalomgyártók, akik nem álltak be ebbe a „belpesti szektába”. Nála is próbálkoztak, és miután nem sikerült nekik bevenniük, megpróbálták lejáratni.