Fotó: Ficsor Márton/Mandiner
A Magyar Péter-jelenségről adott interjút a Népszavának Závecz Tibor, a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezető igazgatója.
A szociológus szerint Magyar Péter politikai marketingben nagyot alkotott. „Felismerte ugyanis, hogy ha interjút ad a Partizánnak, akkor annak tekintélyes nézőközönsége lesz. Ha valamit 2,4 millióan megnéznek, azt nem lehet zárójelbe tenni, azon nem lehet fintorogni” – fogalmazott Závecz.
A szociológus szerint ugyanakkor Magyar – aki kicsit beleszeretett az őt körülvevő rajongásba – már nem tud visszafelé lépni.
Fenn kell tartania az érdeklődést. Eljutott abba a fázisba, amikor egyre erősebbeket kell mondania a politikusi imázsának megteremtéséhez.
Mint mondta, „Magyar Péternek muszáj volt magasra tennie a lécet. Aztán az is lehet, hogy ez lesz a veszte. Nincs tudása arról, hogyan kell megszerezni egy választót. Nagyon fontos ugyanis, hogy a Facebook-posztokat lájkoló szimpatizánsok még nem a választói. Ha azt feltételezi, hogy olyan nagyságrendű szavazótábora van, amilyen sokan érdeklődnek iránta, akkor biztosan téved.”
Egyelőre nem tudjuk, mi van a tarsolyában – mondta Závecz, aki szerint a Fidesznek akkor lenne félnivalója, ha Magyar olyasmivel állna elő, amibe beleremegne a rendszer.
Az ügyvezető ugyanakkor ezt mai eszemmel nehezen tudja elképzelni.
Arról, hogy Varga Judit exférje lepropagandistázta Dezső Andrást, a HVG újságíróját, Závecz azt mondta:
Magyar Péter szövetségi politikája meg fog bukni, ha konfliktusba kerül azokkal, akik közvetett módon – mert újságíróként tették a dolgukat, hírt adtak róla – segítették a felfutását.
Szerinte a választóknak, bármennyire is szeretnének benne makulátlan figurát látni, tudomásul kell venniük, hogy Magyar sem mentes a hibáktól. „Neki is vannak olyan jellemvonásai, amelyek nem tartoznak a legszebb emberi tulajdonságok közé” – jegyezte meg sokatmondóan Závecz.