A Vatikán mellett nemzetközi szinten máshol is bemutatkoztak idén a magyar borral?
Természetesen, ott voltunk Düsseldorfban, komoly nemzeti standdal, egyedi megjelenéssel, izgalmas programokkal érkeztünk Ázsiába, a ProWine Shanghai-ra, de ott voltunk a Wine Vision by Open Balkan-on is Belgrádban, tapasztalatot gyűjteni és kapcsolatrendszert építeni elutaztunk az amszterdami Bulk Wine Fair-re. Hazánkba is invitáltunk véleményformáló szakembereket, a budapesti karácsonyi vásárok nyitó hétvégéjére tucatnyi neves angol, német és lengyel influenszer invitáltunk, hogy vigyék a hírünket a világba. Készítettünk egy pontos Akciótervet, amely 2024. december 31-ig tartalmazza, hogy mely időszakban, milyen aktivitásokkal, milyen hazai és külföldi kampányokkal, expójelenlétekkel, rendezvényekkel tervezünk.
A hivatalos vatikáni útja alapján az ünnepi időszakban is vannak kötelezettségei. Mit jelent Önnek a karácsonyi időszak, mivel koccintanak ilyenkor például?
A Szentatyával való találkozást azért a kellemes kötelezettségek között tartom számon, de az igaz, hogy feladatból van elég. Nagy családban nőttem fel és abban is élek, hiszen hatan vagyunk testvérek és négy gyermekem van, két unokám van, ebből talán következik is, hogy számomra elsősorban a családommal való együttlét, a békés visszavonulás jellemzi ezt az időszakot, amelyet az egyházi ünnepek tesznek teljessé. A fiam révén már kétgenerációs borászcsaládnak számítunk és igyekszünk megtalálni az alkalmakat, hogy ilyenkor egy-egy pohár szebb pezsgőt, kékfrankost vagy kadarkát megkóstoljunk. A Magyar Bormarketing Ügynökség adventi kampánya is épp erről szólt, hogy
az ünnepi időszakban az átlagosnál is több kiváló alkalom mutatkozik a kulturált, felelősségteljes borkóstolásra.