Mostanra, a nyár közepére ez az arány biztosan jelentősen nőtt a motorosok „javára”, erre az elmúlt évek számaiból lehet következtetni.
Tavaly, a nyári hónapokban 3769, személyszállító járműhöz köthető baleset történt, ennek azonban már jóval több mint 10 százalékát okozták motorosok, segédmotorosok.
A kétkerekűek számára valóban aktív időszakban – áprilistól októberig – a hozzájuk köthető balesetek 5-10 százaléka a személygépkocsikat vezetőkhöz képest, de ha azt vesszük, hogy az utakon viszont ez az arány legfeljebb 1-2 százalék, akkor megállapíthatjuk, jóval nagyobb az esélye annak, hogy egy motort vezető manőverének következtében történik a tragédia, mint egy autósofőr hibájából. Ennek persze egyértelműen az az oka, hogy egy motoron ülő sokkal kiszolgáltatottabb, sokkal nagyobb veszélynek van kitéve, mint egy négykerekű kasztnijának védelmét élvező sofőr, hiszen az előbbieket nem óvják a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásnak van kitéve. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor(!) nagyobb, mint egy személygépkocsi-vezetőé. A másik fontos ok, hogy a legtöbb motoros csak a tavasz eljövetelével veszi elő a járművét, de a téli időszakban berozsdásodik a vezetői tudása.