Szép összegeket kapott külföldről és a Soros-egyetemtől is a keményvonalas balos portál
Az amerikai és a holland kormány is támogatta a nyíltan szélsőbalos, LMBTQ+ és marxista ideológiát terjesztő portált.
Még inkább növekszik a szén-dioxid-kibocsátás, még közelebb hozva a globális környezeti katasztrófát – írja Lukács András, a civil szervezet elnöke a Mércében.
A Mérce szerzője 33 érvet sorol fel, hogy az üzemanyag árának rögzítése szerinte miért elhibázott. Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint az üzemanyag árának csökkentése növeli az üzemanyag-fogyasztást. Még inkább növekszik a szén-dioxid-kibocsátás, még közelebb hozva a globális környezeti katasztrófát, amikor az embereknek nem az üzemanyagok ára jelent majd gondot, hanem az, miként jussanak egészséges ennivalóhoz megfizethető áron.
Növekednek az egyéb környezeti problémák is, különösen a légszennyezés és a gépjárművek területfoglalása, miközben Magyarországon – lakosságarányosan számítva – kétszer annyian halnak meg a rossz levegő miatt, mint az EU-ban átlagosan, és
Tovább szaporodnak a közlekedési dugók. Növekednek az orosz kormány bevételei, ami biztosítja, hogy tovább folytassa agresszióját Ukrajna ellen. Hosszabb távon épp a piaci árnál alacsonyabb fogyasztói ár eredményez egyre nagyobb inflációt. Mivel a lakosságnak több pénze marad egyéb termékekre, ezek iránt növekszik a kereslet, ami szintén táplálja az inflációt.
A nagyobb kereslet magasabb importárakat eredményez. A magasabb importárak következtében az orosz kormány további jelentős bevételhez jut. Az ukrajnai háború első száz napja alatt az Európai Unióba a tavalyinál átlagosan 60 százalékkal magasabb áron exportálta az olaját. Végső soron az adófizetőknek kell majd finanszírozniuk az üzemanyagadók csökkentéséből adódó veszteségeket magasabb államadósság, illetve romló közszolgáltatások formájában. Tehát hosszabb távon az állampolgárok semmit sem nyernek az árrögzítéssel, sőt.
Mivel a Magyarországon felhasznált kőolaj mintegy 90 százaléka importból származik, romlik a külkereskedelmi fizetési mérleg, ami hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb finanszírozni az államadósságot. Az üzemanyagadók csökkentése jelentősen rontja az államháztartás helyzetét: az Európai Unióban a jelenlegi tervek megvalósítása 14 milliárd euróba kerül majd az adófizetőknek – ha pedig meghosszabbítják 2022 végéig, akkor majd 52 milliárd euróba.
Károsan torzul a piac. Az üzemanyagár rögzítése indokolatlan előnyt biztosít a gazdaság bizonyos szereplőinek, miközben más szereplőket kirívóan hátrányos helyzetbe hoz: azok a vállalatok, amelyek sok üzemanyagot használnak fel, sok támogatást kapnak, ami rontja az üzemanyag-hatékonyabb vállalatok piaci esélyeit (pl. közúti fuvarozók kontra vasút vagy helyi termelők kontra távoli helyekről származó import). Egyes vállalkozások önhibájukon kívül tönkre is mehetnek, mások pedig érdemtelenül meggazdagodhatnak. Bár a világpiaci energiaárak ingadozása is sokszor kiszámíthatatlan, az önkényes állami beavatkozás tovább rontja a gazdasági élet kiszámíthatóságát.
(Fotó: A MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. egyik üzemanyagtöltő állomásának elektronikus kijelzős ártáblája a főváros XI. kerületében, az Irinyi József utcában.MTVA/Bizományosi: Róka László)