Mégis elbontják a Nyugati téri felüljárót

2021. november 30. 17:29

A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett jelentkezések alapján múlt héten kiválasztotta azt a 12 tervezőirodát, akik részt vehetnek a Nyugati tér és környéke megújításának tervpályázatán.

2021. november 30. 17:29
null

A Nyugati pályaudvar felüljárója régóta vitakérdés a várostervezők, városépítészek között. Ahogyan azt a napokban megírtuk, a felüljárót negyven évvel ezelőtt alakították ki az akkor még Marx téren, hogy könnyebbé tegyék a városi közlekedést. Ma már a nyolcvanas évek szemlélete, vagyis az autóközpontú városi szemlélet elavult. Azok, akik elbontanák a felüljárót, egy élhetőbb környezet mellett érvelnek, amiben nem a gépjárműveké az elsőbbség – írta mrg cikkében a PestBuda.hu

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2019-ben jóvá is hagyta a felüljáró elbontását, azóta visznnt nem volt hír a további lépésekről.

A Budapest Fejlesztési Központ a múlt héten kiválasztotta azt a 12 tervezőirodát, akik részt vehetnek a Nyugati tér és környéke megújításának tervpályázatán. Fürjes Balázs Facebook posztjában jelezte: a pályázat nyertesének a jelenlegi vasútállomás helyett egy kétszintes, átmenő rendszerű központi pályaudvart kell terveznie. Ezzel együtt a pályaudvar környéke is megújul, zöldebb közösségi tér kap helyet a parkoló és a buszforduló helyén.

A pályaudvar megújításának terveit 2022. március 1-ig várja a BFK. Március végén hirdetnek eredményt, a terv a felüljáró területének hasznosítását is tartalmazza majd.

Fotó: PestBuda

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Most80
2021. december 01. 12:36
Nagyszerű, úgyis ronda volt. Remélem, a forgalmi áteresztőképesség megőrzésére (esetleg növelésére) sikerül megoldást találni.
Papamaci1957
2021. december 01. 10:02
Az elbontást össze kell kötni a Lehel tér - Deák tér közötti villamosvonal megépítésével.
bunko_jobbos
2021. december 01. 09:24
Értem én ezt az élhető város koncepciót. Prágában egyáltalán nincs autósforgalom a belvárosban. Pontosabban van, de parkolni nem lehet. Nem rossz. De akkor arra készüljenek fel, hogy: -nem fognak iparűzési adót szedni a belvárosból, -a külvárosokba fognak települni a nagy cégek központjai -megszűnnek a kis boltok Szerintem ez GDP-ben is kimutatható kár lesz. Mivel Bp. nagyon nagy területű és minden út itt megy keresztül, ezért akkor gondoskodni kellene alagutas módszerrel, hogy a forgalom átmenjen valahogy É-D és K-NY irányban valahogy. Nem hülyeség elkezdeni egy új, átgondolt rendszert. De vakkor legalább 10-20 évig nem élhetőbb lesz, hanem szarabb. Lehet hogy utána jobb lesz, de erről valahogy a kommunizmus ugrik be, hogy most még agyonlövünk ezer embert, de utána már tényleg nagyon jó lesz. Szerintem a végén semmi koncepció nem marad csak a rombolás. Mindegy, a főváros a libsiké, sajnos azt csinálnak vele, amit akarnak.
még fokozza
2021. november 30. 21:11
Elromlott valami Kőbányán és összeomlott a vasúti közlekedés. Napok óta. Ki az a hülye aki ezután vonatra száll. Büdös hajléktalanok közé.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!