Vihar zúdul az országra, már a figyelmeztetést is kiadták (Videó)
Estére 22 és 29 fok közé csökken a hőmérséklet.
A direktor szerint a szakmai minőségérzéknek és tisztességnek az eltüntetéséhez a NER kultúrpolitikája kevés.
Az Örkény Színház a játszóhelyek közül elsőként építette ki saját stream stúdióját, ez a megszokott igazgatói feladatok sokszorosát igényelte Mácsai Páltól, aki emellett egyre aktívabban jelzi nyilvánosan is, mit gondol mindarról, ami a színházzal történik napjainkban – írta meg a Színház Online az ÉS interjúja alapján.
„Fontos azzal kezdenem, hogy az egész színházi szakma jól vizsgázott. Függetlenül műfajtól, világnézettől mindenki gyorsan és sokszor fantáziadúsan reagált. És igen, az ötlet bejött, mi a »Verscsakneked« akcióval és a streameléssel a márciusi leállás óta tizenötezer embert értünk el, szóval a színháznyitásig – idén márciust, talán áprilist lehet remélni – harmincezer nézőnk lesz a neten, vagy több. Az, hogy üres nézőtérrel is végezzük a dolgunkat, inkább feldob, nem deprimált vagyok, csak kicsit túlhajtott. Ez nem szokatlan és nem is probléma. A probléma az, hogy túl rég óta tart a krízis, és túl sokféle” – fejtette ki Mácsai Pál.
Hozzátette többek között: „Nem a tao eltörlése a baj, a tao a színházépületekben és sportcsarnokokban űzött szórakoztatóipar anyagi apoteózisát jelentette, a művészet oldalágon kapta a maradékot. A baj az, hogy ezt a torz rendszert nem így kellett volna megszüntetni, mert ezzel lepadlóztatták a magánszínházakat, elvéve sok kolléga kenyerét. (…) A törvény célja nem művészeti, hanem művészetpolitikai, mégpedig az egész előadóművészet ideológiai és ízlésbeli egységesítése, az előadóművészet autonómiájának csorbítása, majd országos megszüntetése. Mindez a szakma kihagyásával.”
Mácsai Pál az azóta lezajlott igazgatói pályázatokról is beszélt: „mindenhol a kiszámítható változatlanságot választották, mert a hatalom az új törvény szellemében pénzügyileg megzsarolta az elvben független önkormányzatokat”, “kíváncsi, újító művész alig kerülhet helyzetbe”.
„A velejéig lelketlen SZFE-ügyben is, a hallgatók és tanáraik tántoríthatatlansága mellett az volt a legszebb, amikor a politikába beleszédült igazgatók társulatainak színészei is sorra álltak a hallgatók és az oktatók igazsága mellé. Nagyon is vigasztaló, hogy ennek a szakmai minőségérzéknek és tisztességnek az eltüntetéséhez a NER kultúrpolitikája kevés” – fejtette ki a direktor. Mácsai Pál szerint a döntéshozókat bántja a kíváncsiság, a kritikai attitűd, a függetlenség, a be nem hódolás, a nem félés, röviden a szabadság” – írta meg a Színház Online.
(Színház Online)
Kép forrása: Mácsai Pál Facebook-oldala