Októbertől elektromos kerékpárra is pályázhat!

2020. szeptember 22. 16:04

A pályázat keretében magánszemélyek kaphatnak támogatást, legfeljebb a jármű árának felét – közölte Vitézy Dávid.

2020. szeptember 22. 16:04

„Fontos bejelentés: pályázatot ír ki októberben elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlására az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a keretösszeg 1 milliárd forint. Sokat dolgoztunk ezért Révész Máriusz kormánybiztossal és a Magyar Kerékpárosklubbal, a Budapesten és az agglomerációban élők számára is nagy lehetőség most új elektromos rásegítésű kerékpár beszerzésében” – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid.

Mint írja: „a pályázat keretében magánszemélyek kaphatnak támogatást, pedálszenzoros kerékpárok vásárlásához maximum 90 ezer forintot, nyomatékszenzoros kerékpárok esetében 150 ezer forintot”. Fontos azonban, hogy „legfeljebb a jármű árának felét” lehet megpályázni, valamint az is, hogy „mivel elsősorban a munkába járást kívánják segíteni, ezért a pályázat benyújtáshoz munkaviszonyt igazoló dokumentum csatolása is szükséges lesz”.

Vitézy Dávid tovább hozzátette: „a keresletet az érdeklődők számára leginkább elérhető, olcsóbb márkák felé szeretnék terelni, ezért a támogatott járművek nem kerülhetnek többe 900 ezer forintnál, és megadott műszaki-környezetvédelmi követelményeknek is meg kell felelniük – jelentette ma be Kaderják Péter államtitkár. Például a budai hegyvidéken, a külső kerületekben és agglomerációs településeken is a mindennapi munkába járásra alkalmas eszköz lehet egy elektromos rásegítésű kerékpár, érdemes élni a lehetőséggel. Pályázati felhívás októberben” – fogalmazott.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Búvár Kund
2020. szeptember 22. 18:41
Vagyis a kettő nem egy és ugyanaz
Búvár Kund
2020. szeptember 22. 18:39
Úgy látszik itt összekeveredtek a dolgok, és mint mindenhez általában sokan ezeknek is a szakértői. Ne keverjétek össze azokat a kb 100 ezer forintért kapható kinai elektromos bicikliket, az elektromos rásegítésű biciklikkel. A rásegítéses bicajokat ugyanúgy kell tekerni mint a hagyomásosat csak éppen mondjuk emelkedőkön vagy széllel szemben rá lehet segíteni a kenyérgőzre egy kis elektromosággal. Ezek a ma általában használt elektromos bringák hagyományos bicikliként használhatatlanok szinte.
jóember
2020. szeptember 22. 18:24
Én az e-biciklit nem sokra tartom, mert ennek is az lesz a sorsa mint a segédmotoros kerékpárnak annó. Az emberek azt a kis tekerést is meg akarják úszni és a végeredmény az elektromos robogó. Az e-bicikli a fölösleges környezet terhelés szimbóluma azzal a fölösleges motorral meg akuumlátorral. Ha egy jófajta bicikli 100 000Ft, akkor a 900 000Ft-os bicikliből 800 000 Ft a fölösleges környezet terhelés. A sima bicikli ugyan oda megy és még egészséges is.
buckafej
2020. szeptember 22. 17:48
Az e-bike nagyon jó dolog. Sokkal gyorsabban haladhatsz, mint sima biciklivel, ugyanakkor tekerni azt kell, anélkül nem megy. Egyre népszerűbb mindenfelé, az idősek számára is megkönnyíti a bringázást. Nyáron Ausztriában nagyon sokat láttunk, amikor a Fertő-tó körül bringáztunk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!