Rengeteg ember a Duna alatt rekedt, a teljes vonalon nem jár az M2-es metró
Budapest (egy része legalábbis) elesett.
A rövidebb útvonalon naponta kétszer, a hosszabb járaton naponta egyszer indulnak hajók.
A dunakanyari körjáratához kapcsolódva két új hajójáratot indít péntektől Esztergom és Zebegény között, illetve a Szentendre-Leányfalu-Tahitótfalu-Visegrád vonalon a Mahart PassNave Kft. – jelentette be a dömösi kikötőben hétfőn tartott sajtótájékoztatón a kormányszóvivő. Szentkirályi Alexandra elmondta, a rövidebb útvonalon naponta kétszer, a hosszabb járaton naponta egyszer indulnak hajók. A jegyár mindkét útvonalon 500 forint lesz, és az utazás megszakítható, ez lehetőséget nyújt a Dunakanyar felfedezésére. A kormányszóvivő hozzátette, a Mahart kezdeményezése azért is jelentős, mert az idei nyaraláskor valószínűleg nagyon sokan belföldi úticélokat választanak, ezzel segítik a hazai turizmusból élő 400 ezer család megélhetését.
Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium (IM) parlamenti államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte, a Mahart állami tulajdonú cégként „a turisztikát érintő válságos időkben mintát mutat, hogyan lehet a mostani helyzetet kihasználni, a magyar utazóközönséget kiszolgálni”. Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezetője elmondta, a dunakanyari körjárat népszerűségét mutatja, hogy a hétvégén négyezer utast szállítottak és a társaság készül a harmadik hajó üzembe állítására az útvonalon, számítva a Felvidékről érkező turistákra.
A körjáratról azután döntött a társaság, hogy rövid idő alatt népszerű lett a Nagymaros és Zebegény közötti vonatpótló hajójárat, amelyet azért indítottak, mert június közepén kő- és sárlavina öntötte el a vasúti síneket és a közutat. A Hop on – Hop off körjárattal, amely július 3-án indult el, a Visegrád-Nagymaros-Zebegény-Dömös-Nagymaros-Visegrád vonalon lehet hajózni napijegy váltásával, azaz az utat meg lehet szakítani.
(MTI)
(Nyitókép: drónnal készült felvételen a Dunakanyar látképe Visegrád felől 2017. október 26-án. MTI Fotó: Ruzsa István.)