Az elemzésük szerint a koronavírus miatt hozott állami és gyártói intézkedések jelentős piaci visszaesést eredményeztek Európa szerte. Ahol az üzletek teljes bezárásra kerültek és a kijárási korlátozások is szigorúak voltak, a visszaesés akár a 100 százalékot is megközelítette. Magyarország esetében az óvatosság, a gyárak bezárása és az emberek távolságtartása április és május hónapban mintegy 50 százalékos visszaesést eredményezett – közölték. Reményeik szerint a második fél év a visszaesést valamelyest kompenzálni tudja, és az év végére a piac nem marad el többel, mint 25 százalékkal a 2019. évi eredménytől. Ugyanezt remélik a tisztán elektromos és a plug-in hibrid autóknál is.
A használtautó-behozatal továbbra is meghaladja az új autókét
az MGE elemzése szerint: júniusban 10 828 használt személyautó érkezett az országba, az első hat hónapban 65 080, ez utóbbi közel 17 százalékkal több, mint az új. Ugyanebben az időszakban 7667 kishaszonjárművet is behoztak, ez 25 százalékkal elmarad az új forgalomba helyezésektől. A használt személyautó import növekedésének megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást – jelezték a közleményben.