A negyedik település, Csopak estében – mivel ott egyéb kérdések is felvetődtek – még nem született egyezség. „A feltételek értelmében az érintett önkormányzatoknak a jövőben is fenn kell tartaniuk kikötőik közforgalmúságát, állniuk kell a fenntartás és a szükséges engedélyek beszerzésének költségeit, értéknövelő beruházásaik árát pedig nem számolhatják el a 25 év leteltével” – summázta a polgármester.
„Nehezen hittünk benne, hogy sikerülhet, nagyon megható volt az a képviselő-testületi ülés, amelyen elfogadhattuk a lehetőséget. Az is biztos, hogy nehéz és új feladat lesz a kikötőüzemeltetés számunkra, de a Bahart vezérigazgatója megígérte, támogatni fogja a törekvéseinket” – fogalmazott Koncz Imre. Elmondta, hogy mivel a Bahart menetrendi járatai pár éve ritkán, csak hetente tértek be akali kikötőjébe, és az idei menetrendben már nem is szerepelnek állomásként, meg fogják keresni azt a mintegy 60 tulajdonost, aki a Balatonon 15-50 fős személyszállításra alkalmas hajóval rendelkezik. Megkérik, segítsenek beindítani újra településükön a közforgalmú hajózást. Hozzátette, első lépésként rendbe kell tenni a növényzet által benőtt kikötőt, és a „nagyon retró”, több mint 40 éves jegyárusító bódé helyére egy vizesblokkot kell építeni a hajósok, sétálók, horgászok számra.
(MTI)