Ezt az őszt sem ússzuk meg: több városban is tombol a koronavírus
A közeljövőben a koronavírus-esetszámok növekedése várható.
Egyetlen olyan iskoláról sem tudnak, nem sikerült az átállás, megfelelő mennyiségű digitális eszköz áll rendelkezésre – írja a Magyar Nemzet.
A Klebelsberg Központ elnöke szerint az első digitális munkarendben lezajlott iskolai héten gyorsan alkalmazkodtak az intézmények a helyzethez, egyetlen olyan iskoláról sem tudnak, ahol alig-alig vagy egyáltalán nem sikerült az átállás; és megfelelő mennyiségű digitális eszköz áll rendelkezésre – írta a hétfői Magyar Nemzet.
Hajnal Gabriella, a KK elnöke a lapnak adott interjúban kifejtette, a továbbiakban is úgy kell megoldani a tanulási folyamatot, hogy annak része legyen az ellenőrzés, valamint a támogató értékelés.
Minden tantárgyhoz lehet digitális tartalmakat találni vagy készíteni – mondta. „Örömmel tapasztaljuk, hogy a pedagógusaink rendkívül kreatívak, innovatívak, és minden tantárgyból tudnak digitálisan oktatni, nagyon sokféle platformot, illetve tartalmat használnak” – hangsúlyozta.
Arra a kérdésre, hogy idővel ráállítják-e az iskolákat egy központi programra, az iskolafenntartó elnöke elmondta: kaptak ugyan ajánlást az iskolák az Oktatási Hivataltól, de a módszertani szabadságba az is beletartozik, hogy mindenki olyan megoldásokat használ, amilyeneket a leghasznosabbnak talál a diákjai számára. „A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a kooperáció jól működik a pedagógusok és a diákok között ebben a nehéz helyzetben, segítik, támogatják egymást” – jegyezte meg.
A rendelkezésre álló digitális eszközökről a KK elnöke azt mondta, szükség szerint minden pedagógusnak tudnak eszközöket biztosítani, mivel a tankerületi fenntartású iskolákban összesen több mint 294 ezer laptop, PC, tablet, PDA és okostelefon van, továbbá 46 ezer pedagógus rendelkezik saját használatú laptoppal is. Dolgoznak már annak felmérésén is, hogy a tanulók számára hol van szükség és lehetőség eszközök kiadására. Ahol nincs más megoldás, ott offline módon kell megsegíteni a tanulást úgy, hogy ne legyen személyes kontakt a diák és a pedagógus között, levélben vagy telefonon keresztül.
Arról is beszélt, hogy elengedhetetlen a kölcsönös bizalom mind a tanárok, mind pedig a tanulók részéről, hiszen a legfontosabb, hogy ebben a rendkívüli helyzetben is tudjanak tanulni és haladni a diákok.
(MTI)