Ferihegyi zajcsökkentés: Együttműködik az ITM és a Főpolgármesteri Hivatal

2019. március 22. 12:48

Együttműködési megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Főpolgármesteri Hivatal a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérrel összefüggő éjszakai zajcsökkentésről.

2019. március 22. 12:48

A főpolgármesteri hivatal pénteken juttatta el az MTI-hez az ITM-mel kötött megállapodás szövegét. E szerint Palkovics László miniszter és Tarlós István főpolgármester egyetért abban, hogy intézkedéseik célja az éjszakai zajártalmak csökkentése és az életminőség javítása a repülés által érintettek körében.

A tárca és a hivatal támogatja a légiközlekedési zajterhelésre vonatkozó szabályok szigorítását, hogy a mélyalvási időszakban a repülések megszüntethetők legyenek Budapest felett, valamint a hátszeles leszállásokra vonatkozó 5 csomós korlátozás felülvizsgálatát. Szintén egyetértenek abban, hogy szükséges a repülési engedély megsértőire kivethető szankcionálás lehetőségének felülvizsgálata, valamint a repülőtér üzemeltetőjétől független, a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) általi zajszintmérés.

Abban is egyetértettek, hogy a témában felvetődő kérdéseket egy légiközlekedési munkacsoporton belül kell megvitatni, a KTI koordinálásával pedig felvilágosító, tájékoztató tevékenységre van szükség.

(MTI)

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
102panda
2019. március 22. 20:51
Az ejszakai tilalom csak szemfényvesztés. 5 órától aztán kétszer akkora lesz forgalom. A kifutópályák irányát kellene megváltoztatni vagy elvinni az egészet 20 -30 km -rel arrébb
balbako_
2019. március 22. 16:23
Helyes!
Pierre
2019. március 22. 14:51
Megy a habosítás, aminek a vége úgyis az lesz, hogy mészáros lőrincé lesz a reptér is.
IV. Fawkes
2019. március 22. 14:13
"intézkedéseik célja az éjszakai zajártalmak csökkentése " Rendben, be lehet vezetni teljes repülési tilalmat éjfél és reggel hat között, és este tíz után is lehet csökkentei az ötven műveletet, csakhogy akkor meg a nappali leszállási renden kellene változtatni, hiszen a forgalom nem fog csökkenni. Pontosan a környéki önkormányzatok nyomásáras nem használják intenzíven a kétpályás üzemet, ritkaságszáma megy, hogy egyszerre mindkét pályát használják csak leszállásra, csak felszállásra. A csúcsidőben, amikor egyaránt sok a le- és felszállás, kétpályás üzemben ez egyértelmű, de van sok olyan időszak, amikor sokkal több gépet lehetne kezelni óránként, az elvett slotok ezekre az időpontokra becsúsztathatók lehetnének. A négy pályairány leterhelése egyébként már így is igen egyenletlen, nem véletlenül; egyes irányokat mint a 31L leszállásra, csak elvétve használnak. De akkor vagy ebből kell engedni, vagy abból, egyszerre nem megy.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!