Ugyanakkor Techet egyoldalúan elemzi a nemzetközi gazdasági rendszer és a nemzetállam viszonyát: csak azokat a folyamatokat emeli ki, amelyek kapcsán a tőke logikája kijátszhatja egymás ellen a nemzetállamokat, és amelyekkel szemben csak a nagyobb nemzetközi integráció tudja megvédeni a munkavállalót. Nem tagadva, hogy léteznek ilyen folyamatok, és például az adópolitikában szükség van erős uniós hatáskörökre, Techet csak az egyik oldalát meséli el a gazdasági szuverenitás történetének. A nemzetállam ugyanis gyakran az ott élő munkavállalók védelmezője; a nemzetállam az, ami földrajzi kereteket szab a helytől és tértől elszakított gazdasági folyamatoknak.
Amit Techet figyelmen kívül hagy, az az, hogy a nemzetállamokon belüli kollektív bértárgyalásokat – feltételezem, abban egyetértünk, hogy ezek a modern kori nyugati szociáldemokrácia legnagyobb vívmányai – nem csak úgy lehet letörni, ha a termelés áthelyezésével vagy annak zsarolásra való felhasználásával lefelé tartó bérversenybe vezetik bele az országokat. A másik ilyen módszer, amely az EU egyik alapjából következik, amikor a termelés helyének módosítása helyett a munkaerő forrásának helyét változtatják meg. Magyarán a bevándorlás. A brexitről szólva Techet a The Guardianban olvasható »nem jól kanalizálták a brit emberek a jóléti állam lebontása elleni dühöt« érvelést használja. Megfeledkezik viszont arról, amit Ed Miliband így fogalmazott meg: »a bevándorlás osztálykérdés«. Igenis jó irányba kanalizálták a dühöt a brit választók: a szabad mozgás mint a kollektív bértárgyalás ellehetetlenítője ellen szavaztak.
Magyarországon az Orbán-kormány lefelé tartó bérversenye is ugyanezen az elhibázott integrációs gyakorlaton alapszik: a tőke és a munkaerő szabad áramlásán. Ha nem áramolhatna szabadon a tőke és a munkaerő, ha nem építhetne egy teljes gazdasági rendszert a Fidesz arra, hogy egy nagyobb vásárlóerővel rendelkező piacra Magyarországról gyárthatnak olcsóbb munkaerővel termékeket, akkor lehetőség lenne gazdaságpolitikai paradigmaváltásra. Akármilyen gazdasági vagy bérszínvonalbeli előnyökkel járjon is a magyar munkaerő kivándorlása, azért a hátrányért, amit a kitanított munkaerőnk elvándorlása okoz, ezek nem jelentenek kárpótlást.