Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a kísérlet morális oldalával? Bennünk is felmerült. Végtére is több száz embert vertek át a kutatási eredményekért. Sokan már komolyan azzal számolhattak, hogy lesz egy szuper állásuk a Fjordoxnál.
A kérdésekre a kísérlet vezetői azzal válaszoltak, hogy szerintük a kísérletben akaratlanul résztvevő személyek is sokat profitálhattak kutatásból. Ráébredhettek arra, milyen munkahelyen szeretnének dolgozni. Megtudhatták, hogy ilyen is létezik, így is lehet csinálni. Tudatosabbak álláskeresők lettek, a kísérlet ugyanis igényt teremtett bennük.
A Mandiner kérdésére a kísérletvezetők azt is elmondták, hogy ma Magyarországon a legtöbb cég még nem az új értékek, alapelvek szerint működik. Páran már felismerték, hogy a Z generáció tagjainak megváltoztak az igényei, de ezekhez egy régimódi cégnek nagyon nehéz alkalmazkodnia. Sokan próbálnak váltani, de ez nehéz feladat.
Az új hullámot meglovagolva a régi értékek mentén szerveződő nagy cégek is igyekeznek startup osztályt integrálni a vállalatba. „De képzeljük el azt a jelenetet, amikor egy idősebb, hagyományos irodai munkát végző dolgozó veri a klaviatúrát az irodájában egy szürke kedd délutánon, majd az üvegfalon áttekintve azt látja, hogy a startup osztályon pár fiatal hippi gyerek fetreng a babzsákokon. Söröznek, ötletelnek és néha-néha dolgoznak is. Persze csak akkor, amikor ők akarnak. Na ezért ilyen nehéz a váltás” – fogalmazott Barathi Tamás.