„A rezsicsökkentés egy szent tehén” – Nagy Attila Tibor szerint ezen múlhat Magyar Péter sikere
Az elemző az Indexnek nyilatkozott.
A nemzeti fejlesztési miniszter szerint van lehetőség további rezsicsökkentésre, annak lehetséges mértékéről viszont nem beszélt. Seszták Miklós a Figyelőnek adott interjúban kitért arra is: nem fogják bezárni a Déli pályaudvart, csak tehermentesíteni akarják a MÁV működésével össze nem függő, vagy feleslegessé vált tevékenységek elköltöztetésével.
Seszták Miklós lát lehetőséget egy újabb rezsicsökkentésre. A nemzeti fejlesztési miniszter a Figyelő című hetilap csütörtöki számában megjelent interjúban azt is elmondta, hogy nem zár be a Déli pályaudvar.
Seszták elmondta, hogy az eddigi rezsicsökkentés eredményeit szeretnék megőrizni, és tovább folytatni. Véleménye szerint meg kell nézni, hogy hatékonyabb szervezeti rendszerben van-e mód továbblépésre. Hozzátette: lát erre lehetőséget. Az újabb rezsicsökkentés mértékéről nem akart nyilatkozni, mivel nem ismert az uniós kötelezettségszegési eljárás eredménye, a gázárak alakulása, valamint a szinergiák költséghatékonyságának mértéke sem.
Közölte: a kormányzat egyelőre nem számol a Déli pályaudvar bezárásával. Három jelentős, a budapesti vasúti közlekedést érintő projekt indul, bővítik a Kelenföldi pályaudvart, amit részben a 4-es metró miatti kötelezettséggel, részben a várhatóan épülő nagykórházzal indokolt. A második projekt a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér rekonstrukciója, és sort kell keríteni a Keleti pályaudvar felújítására is – mondta. A Délivel kapcsolatban az a döntés, hogy a MÁV működésével össze nem függő, vagy feleslegessé vált tevékenységek – így a raktározás – elköltöztetésével tehermentesítsék a pályaudvart, mindez a személyszállítást egyelőre nem érinti.