Nem kér az LMBTQI-önmegvalósításból a hadseregben Trump leendő minisztere
Pete Hegseth rámutatott, a szexuális kisebbségi identitáspolitika valójában nem más, mint szivárványos marxizmus.
Szakértők folytatják a cáslavi katonai repülőtéren kedden balesetet szenvedett magyar Gripen átvizsgálását és helyszínelést. Azt, hogy mikor zárul le az egész ügy, nehéz megmondani – közölte Magdaléna Dvoráková, a cseh hadsereg vezérkari főnökségének szóvivője.
A magyar és a cseh szakértők csütörtökön folytatják a cáslavi katonai repülőtéren kedden balesetet szenvedett magyar vadászgép átvizsgálását, illetve a helyszínelést – közölte Magdaléna Dvoráková, a cseh hadsereg vezérkari főnökségének szóvivője az MTI érdeklődésére csütörtökön.
„Csütörtökön várhatóan egész nap még a helyszínen lesznek a szakértők, majd laboratóriumi vizsgálatok következnek. Hogy mikor zárul le az egész ügy kivizsgálása, azt most nehéz megmondani” – nyilatkozott Dvoráková. A Lion Effort 2015 elnevezésű hadgyakorlat, amelyet a baleset után azonnal megszakítottak, szerda délután óta folytatódik. A cáslavi repülőtér rendben üzemel.
A magyar légierő JAS-39 Gripen típusú vadászgépe kedden délután eddig ismeretlen okokból túlfutott a leszállópályáján, a pilóták katapultáltak. A baleset oka ismeretlen. Cseh vélemények szerint két ok jöhet számításba: vagy a pilóták hibáztak leszálláskor, illetve fékezéskor, vagy pedig valamilyen műszaki probléma lépett fel.
A cseh vizsgálóbizottság tagjait a hadsereg felügyeleti és ellenőrző szekciójának szakértői, míg a magyart a Magyar Honvédség, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szakértői alkotják. „Csak a repülési tevékenység befejezése után várható döntés a magyar vadászgép roncsainak az elszállításáról” – jegyezte meg a szóvivő.
A magyar vadászgép néhány száz méterre a leszállópályától, a vetéstől zöldellő szántóföldön áll jobb oldalára dőlve. A gép elején és hátul, a farokrészen is nagyon súlyos sérülések láthatóak, a gép orra és a pilótakabin is letörött.
„A vadászgép megjavíthatatlan állapotban van” – mondta Tomás Maruscák, a cáslavi repülőtér szóvivője az MTI-nek szerdán délelőtt. Szerinte ezt a véleményt fogalmazták meg nem hivatalosan azok a szakértők, akik kedden közelről is megnézték az összetört magyar vadászgépet. A gép megrongálódásához szerinte nagymértékben az is hozzájárult, hogy az a leszálláskor áttörte a pálya végén álló bonyolult antennarendszert.