Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
A Napi.hu értesülései szerint a kormány az ideihez képest egyharmadával több bevételt tervez az e-útdíjból: a fuvarozóknak ez 50 milliárd forintos többletkiadást jelenthet.
A szappan, az internet, a pálinkafőzés, az élelmiszerláncok, a művirág, és a cafeteria-rendszer terheinek emelése után újabb szektor terheinek növeléséről értesült a Napi.hu. A portál szerint a tehergépjárműveket üzemeltetők számára 50 milliárd forinttal nőhet az e-útdíj. A kormány jövőre 200 milliárd forint bevételt vár innen az idei 150 milliárdhoz képest, ez egyharmados növekedést jelent.
Két úton lehetséges ez: eddig ingyenes, alsóbbrendű utak bevonásával, vagy a díjtétel növelésével. Előbbi esetben az M0-ás EU-s irányelv miatt biztos ingyenes marad, az általános tarifaemelés pedig azért valószínűtlen. A jelenlegi, német és osztrák árakhoz hasonló díjtételekre azért bólintott rá az EU, mert az indoklás szerint az útdíj az útépítései költségekkel korrelál, melyek ugyanolyan mértékűek Magyarországon is, mint a két említett országban. A díjtételek emelésének egy másik útja, hogy a tarifatáblázat környezetterhelés szerint differenciálják, így a korszerűbb (Euro 4, 5, 6 besorolású) járművek több kedvezményt kapnak, a korszerűtlenebb járművek után pedig többet kell fizetni.