Központosított közszolgáltatásokkal dübörög tovább a rezsicsökkentés

2014. augusztus 28. 06:55

Augusztus 15. óta munkacsoport dolgozik a nonprofit közszolgáltatási rendszer előkészítésén: a villamosenergia-, a földgáz- és a távhő-közszolgáltatásokat szervezné egy társaságcsoportba a kormány. A munkacsoportot Lázár János vezeti, és részt vesz benne az igazságügyi miniszter, a nemzeti fejlesztési miniszter és a belügyminiszter.

2014. augusztus 28. 06:55

A villamosenergia-, a földgáz- és a távhő-közszolgáltatásokat egy társaságcsoportba akarja szervezni a kormány a holding alapú közszolgáltatási rendszer részeként – az erről szóló kormányhatározat a szerdai Magyar Közlönyben jelent meg. A kabinet egy augusztus 15-én megjelent határozattal már munkacsoportot hozott létre a nonprofit közszolgáltatási rendszer előkészítésére.

Ennek a munkacsoportnak – a mostani közlönyben olvasható határozat értelmében – úgy kell előkészítenie a jogszabálytervezeteket, hogy a villamosenergia-, a földgáz- és a távhő-közszolgáltatásokat egy társaságcsoportba szervezzék. Emellett úgy kell kidolgozni a javaslatokat a munkacsoportnak, hogy az egységes közműszolgáltató társaságcsoport, valamint a központi adatfeldolgozó társaság feletti tulajdonosi jogokat és a közszolgáltatásokkal kapcsolatos általános szabályozási jogkört a Miniszterelnökséget vezető miniszter lássa el, a nemzeti fejlesztési miniszter pedig gondoskodjon az energiaellátás biztonságáról, lássa el az árszabályozási feladatokat, továbbá a közszolgáltatások megrendelésével kapcsolatos feladatokat.

A munkacsoportot létrehozó, augusztus 15-én megjelent határozat szerint a kormány a közszolgáltatási rendszer átalakítása érdekében egyetért egy olyan állami tulajdonú holding létrehozásával, amely nonprofit alapon, a szolidaritás elvét figyelembe véve, kis ráfordítással, fenntarthatóan működik. Az új közszolgáltatási rendszer előkészítésére, a szabályozási, gazdasági megalapozó feladatok elvégzésére a Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével, az igazságügyi miniszter, a nemzeti fejlesztési miniszter és a belügyminiszter részvételével munkacsoport alakítását írta elő a határozat. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnökét pedig felkérték, hogy segítse a munkacsoportot.

A jogszabály szerint meg kell vizsgálni valamennyi közmű-szolgáltatási szektor – hulladékgazdálkodás, víziközmű-szolgáltatás, kéményseprő-ipari szolgáltatás, távhőszolgáltatás, villamos energia szolgáltatás, földgázellátás – helyzetét. A kormányhatározat előírta, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter – az igazságügyi miniszterrel, a nemzeti fejlesztési miniszterrel és a belügyminiszterrel együtt – szeptember 15-ig nyújtson be előterjesztést a holding alapú közszolgáltatási rendszer kialakításához szükséges jogszabály-módosítási javaslatokról, a gazdasági megalapozó számításokról.

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Felebarát
2014. augusztus 28. 11:29
ne basz :D igy is gáz az elmű, mi lesz ezután..így is veszteséges a távhő... idióták...melyik haver fogja kezelni a vagyont?
Riwen
2014. augusztus 28. 09:53
http://oi61.tinypic.com/257prfk.jpg
Berecskereki
2014. augusztus 28. 09:26
Ipari termelői árak, 2014. július A jelentős súlyt képviselő villamosenergia-, gáz-, gőzellátás,légkondicionálás nemzetgazdasági ágban az árak 0,8%-kal alacsonyabbak voltak a júniusinál. Forrás: http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/tar/tar21407.pdf
Berecskereki
2014. augusztus 28. 08:32
Akik a rezsicsökkentést ekézik a szolgáltatók abszolút számos eredményéből indulnak ki és nem a 100 forint bevételre jutó eredményből. A szolgáltatók eredményének csökkenését elsősorban a fogyasztás drasztikus csökkenése okozza, amely nemcsak Magyarországra jellemző, hanem a többi uniós országra is. A létszámleépítések érdekessége, hogy nem az adminisztratív létszámra hegyezik ki az érvelést, hanem a karbantartó létszámra. A fejlesztések forrása pedig nem a jelenben és jövőben elért eredménynek kellene lenni, hanem a múltban az eredménytartalékban lévő összegnek. Talán nem kellett volna az eredménytartalék terhére osztalékot fizetni, s akkor megfelelő forrás állna rendelkezésre a karbantartásokra, fejlesztésekre. MNB ingatlanvásárlás, alapítványoknak juttatott források. Az alapítványok eddig is működtek, eddig is volt költségvetési juttatás. A vita tárgya legfeljebb az lehetne, hogy ez a támogatás ha növekedett mi indokolja. Az ingatlanvásárlásnál lehet vitatni a szükségességet, de akkor azt is figyelembe kellene venni, hogy a korábban meglévő MNB ingatlanok értékesítésére miért volt szükség és ennek bevétele hova került. Ugyanakkor arról sem szabad elfeledkezni, hogy minden ingatlanvásárlás növeli az állami vagyont és az értékesítés csökkenti. A múlt pedig arról tanúskodik, hogy az MSZP/SZDSZ kormányok előszeretettel az állami vagyont csökkentették, mivel szerintük az állam rossz gazda. A tény azonban az, hogy az általuk működtetett kormány volt a rossz menedzsment, aki kezelte,kezeltette az állam vagyonát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!