Lesből támadt az elkövető – ezt tudni a Rózsadombon halálra szúrt egykori RTL-es vezető tragédiájáról
Már azt is tudni, mi vezetett a gyilkossághoz.
A Jobbik megtiltaná, hogy a kormányzat, önkormányzatok, állami cégek közpénzből sikerpropagandát folytassanak. Novák Előd szerint az állami cégeket arra kellene kötelezni, hogy jelentős részben a közmédiában hirdessenek, jelenleg ugyanis „narancsbárók” érdekeltségeibe tartozó reklámügynökségeket juttatnak jelentős közpénzhez.
A Jobbik megtiltaná, hogy a kormányzat, önkormányzatok, állami cégek sikerpropagandát folytassanak. Novák Előd, a párt alelnöke keddi sajtótájékoztatóján arról beszélt: a sajtóban kiszivárgott állami reklámügynökség létrehozása támogatható volna, ha nem a Fidesz „gazdasági holdudvarához” tartozó „narancsbárók” harcáról és 40 milliárd forint közpénz egy másfajta kiosztásáról lenne szó. Szavai szerint olyan átalakításra lenne szükség, amely felelősebb, átláthatóbb, takarékos gazdálkodást eredményez az adófizetők pénzéből.
A jobbikos politikus három pontban foglalta össze javaslatait. Ezek közül az első, hogy megtiltanák a kormányzati, önkormányzati sikerpropagandát, ami szerinte hol nemzeti konzultációként, hol nyíltan zajlik.
Az ellenzéki párt a döntően közpénzből működő gazdálkodó szervezetek imázskampányainak is véget vetne. Erre Novák Előd az autópályaépítő cégek kormányközeli lapokban elhelyezett hirdetéseit említette példaként, álláspontja szerint így osztják vissza a közbeszerzési források egy részét.
Novák Előd azt is bevezetné, hogy állami cégek, intézmények hirdetési pénzeinek döntő részét a közmédiumokban kelljen elkölteniük. Elfogadhatatlannak nevezte ugyanis, hogy állami cégek is Simicska Lajos vagy más „narancsbáró” érdekeltségébe tartozó reklámügynökséget, hirdetési céget juttatnak jelentős közpénzhez.
A Jobbik alelnöke kiállt a társadalmi célú hirdetések létjogosultsága mellett, azonban a sikerpropaganda száműzését szorgalmazta. Egyúttal azt is kijelentette: az októberi önkormányzati választások előtt nem a helyhatóságok feladata óriásplakátokon hirdetni vélt vagy valós sikereiket, hanem a pártoknak.