Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Amennyiben a reklámadó alanya nem tartozik a számviteli törvény vagy az szja hatálya alá, úgy sem megállapítható adóalapja, sem pedig adófizetési kötelezettsége nincs – közölte egy szakértő az Index hírportállal.
Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője az Indexnek elmondta: amennyiben a reklámadó alanya nem tartozik a számviteli törvény vagy az szja hatálya alá, úgy sem megállapítható adóalapja, sem pedig adófizetési kötelezettsége nincs. Ha a reklámozók egy külföldi cégen keresztül dolgoznak, megúszhatják a reklámadó megfizetését.
Az Index szerint ennek tükrében nem elképzelhetetlen, hogy több itthon működő szolgáltató külföldi cégekbe telepíti a médiatartalom-szolgáltatását és a reklámozási tevékenységét.