Wachsler Tamás elmondása szerint a Kossuth teret szombattól az autók helyett a gyalogosok és a kerékpárosok vehetik birtokba. A téren – az átépült és üzemkész 2-es villamos kivételével – teljes mértékben megszűnik az átmenő forgalom, és tilos a gépjárművek behajtása a térre. A Parlament Duna felőli oldalán létrejött a korzó; a közút és az Országház közötti sáv a gyalogosok számára is hozzáférhetővé vált, miután a kilencvenes évek eleje óta el volt zárva előlük. Megszűnt a felszíni parkolás is: az új Országgyűlés tagjai már a tér északi részén, a tervek szerint április 8-ra elkészülő, háromszintes, mintegy hatszáz férőhelyes mélygarázst vehetik igénybe. Ennek legfelső szintjén hamarosan megnyílik a látogatóközpont, amely az Országházat évente megtekintő több mint félmillió turistát immár méltó körülmények között tudja fogadni és kiszolgálni.
Mint a SIP vezetője hozzáfűzte: befejeződött a Kossuth tér alatti 1956-os emlékhely és kőtár, valamint az Országház épületében a Országgyűlési Múzeum kialakítása, és csupán a múzeumtechnikai berendezés van hátra. A déli oldalon, az eredeti tetőszerkezet visszaállításával felújított Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium épületének homlokzata is időre elkészült. Nem a beruházás része, de a látogatóközpont Duna felőli kijáratánál rövidesen helyére kerül a Lajta monitor is.
Wachsler Tamás beszámolója szerint a több mint 23 ezer négyzetméternyi zöldfelületből 11 ezer 800 négyzetmétert borít gyepszőnyeg. A parkosított részeken 133 fát és 92 ezer darab cserjét ültettek. Az építkezés során 50 ezer köbméter betont öntöttek be, a mélygarázs kialakításához 120 ezer köbméter földet mozgattak meg, a térrendezéssel még további 40 ezret. Háromezer tonna betonacélt használtak fel, 150 km elektromos kábelt és 3 km víziközmű vezetéket fektettek le. Több mint ötszáz kamion szállította a 24 ezer tonna kőelemet, összesen 2,5 millió darab térburkoló követ raktak le a munkások.