Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
Az Axel Springer lapkiadó szerint sikeresen állt át az előfizetéses üzleti modellre a Die Welt című német napilap online kiadása.
A fizetős rendszer bevezetése óta eltelt hat hónapban több mint 47 ezer felhasználó regisztrált a welt.de hírportálon, ami a nyomtatott kiadás 228 ezres napi átlagos példányszámának bő 20 százaléka. A lap előfizetői közül további 27 ezren regisztráltak a portálon. Az adatok azt mutatják, hogy az olvasók a digitális környezetben egyre inkább hajlandók pénzt kiadni újságért ‒ idézték német lapok csütörtökön az Axel Springer közleményét.
A Die Welt az első német országos napilap, amely fizetős rendszerrel próbálkozik az online kiadásban. Havonta az első 20 cikket továbbra is ingyen olvashatják a welt.de látogatói, a 21. cikktől pedig havi átalánydíjért lehet hozzáférni portál teljes tartalmához. A legolcsóbb előfizetési csomag havi 6,99 euróba kerül, a legdrágább ára pedig 14,99 euró. A nyomtatott kiadás előfizetőinek nem számolnak fel külön díjat, de nekik is regisztrálniuk kell, hogy mindenhez hozzáférjenek.
Az első félév tapasztalatai alapján a fizetős rendszer nem csökkentette a látogatottságot, a hírportált naponta átlagosan 1,42 millió olvasó keresi fel. A reklámbevétel így tovább növekedik, miközben a csaknem 50 ezer fizető olvasó komoly további bevételt jelent. Azt egyelőre nem lehet megbecsülni, hogy miként alakul az előfizetéses modell eredményessége hosszabb távon, „de az első számvetés eredménye nagyon pozitív, és arra bátorít, hogy folytassuk a kísérletet” ‒ mondta Stephanie Caspar, a Welt lapcsoport ügyvezetője.
Az Axel Springer 171,6 millió euró kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás nélküli eredménnyel (EBITDA) zárta a második negyedévet, ami csupán 0,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, holott az országos lapok kiadásából származó bevétel közel 12 százalékkal esett. Az internetes kiadványok és termékek piaca viszont fellendült, így a konszern árbevétele csak 0,9 százalékkal csökkent, 823,7 millió euró volt.
Az Axel Springer stratégiai célja, hogy klasszikus lapkiadóból a digitális média vezető német szereplőjévé váljon. A társaság e stratégia részeként júliusban eladta hazai regionális napilapjait, női magazinjait és műsorújságjait, és értékesítette számos franciaországi kiadványát is. A cég magyarországi portfóliójába tartozik több megyei napilap és a Világgazdaság című újság, számos női, gasztronómiai és lakberendezési magazin, valamint rejtvény- és műsorújság.