Az első félév tapasztalatai alapján a fizetős rendszer nem csökkentette a látogatottságot, a hírportált naponta átlagosan 1,42 millió olvasó keresi fel. A reklámbevétel így tovább növekedik, miközben a csaknem 50 ezer fizető olvasó komoly további bevételt jelent. Azt egyelőre nem lehet megbecsülni, hogy miként alakul az előfizetéses modell eredményessége hosszabb távon, „de az első számvetés eredménye nagyon pozitív, és arra bátorít, hogy folytassuk a kísérletet” ‒ mondta Stephanie Caspar, a Welt lapcsoport ügyvezetője.
Az Axel Springer 171,6 millió euró kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás nélküli eredménnyel (EBITDA) zárta a második negyedévet, ami csupán 0,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, holott az országos lapok kiadásából származó bevétel közel 12 százalékkal esett. Az internetes kiadványok és termékek piaca viszont fellendült, így a konszern árbevétele csak 0,9 százalékkal csökkent, 823,7 millió euró volt.
Az Axel Springer stratégiai célja, hogy klasszikus lapkiadóból a digitális média vezető német szereplőjévé váljon. A társaság e stratégia részeként júliusban eladta hazai regionális napilapjait, női magazinjait és műsorújságjait, és értékesítette számos franciaországi kiadványát is. A cég magyarországi portfóliójába tartozik több megyei napilap és a Világgazdaság című újság, számos női, gasztronómiai és lakberendezési magazin, valamint rejtvény- és műsorújság.