Bodonovich Jenő a hozzá érkezett panaszok alapján indult eljárása során megvizsgálja az előfizetőket ért esetleges érdeksérelmeket, ennek érdekében kezdeményezte a megbeszélést a műsorterjesztő képviselőjével – olvasható a hatóság közleményében.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a hírközlési szolgáltató levélben tett ajánlatot ügyfelei részére az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére. A tájékoztató szerint az új szerződés ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
Az NMHH hétfőn közölte, hogy hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására: a UPC a hírközlési jogszabályoknak megfelelően kívánja-e módosítani szerződéseit ügyfeleivel. A hatóság a cég előfizetőit gondosságra intette és arra figyelmeztette őket: ha elfogadják a módosítást, később akár díjemelést is könnyen érvényesíthet a szolgáltató.
A UPC ezt követően azt közölte: a díjakat és a csomagokat nem érintő, jogszabályszerű szerződésmódosítást kezdeményezett ügyfeleinél, egyben egyeztetést kezdeményezett a hírközlési hatósággal.