Nagy fogás a reptéren: több mint 700 millió forint értékben foglaltak le luxuskarórákat
Az órák eredetisége megkérdőjelezhető volt, ezért a pénzügyőrök megkeresték a védjegy jogosultjának képviseletét.
Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is – jelentette be a Budapest Airport szerdán.
Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is – jelentette be a Budapest Airport szerdán. A döntést azt követően hozta meg a cég, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.
A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki. A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.
A Malév elvesztése után több új légitársaság érkezett Budapestre és az ittlévők új járatokat indítottak és indítanak, illetve sűrítik járataik számát, mégis szükség van kiigazító lépésekre a közlemény szerint. Ezért halasztják el a cargo bázis építését is. A közleményben a Budapest Airport megjegyzi, hogy szándékában áll továbbra is beruházni, többek között külső befektető bevonásával a repülőtéri hotelt megvalósítani, amennyiben „az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani”.
Frissítés:
Az MTI által megkérdezett üzletvezetők elmondták, hogy hivatalos tájékoztatást nem kaptak, a Budapest Airport képviselői kedden délután számoltak be arról, hogy várhatóan be kell zárni a terminált. Ennek időpontját azonban nem jelölték meg, az ottani értesülések szerint júniusban kell lehúzniuk végleg a rolót.
Az éttermeknek, kávézóknak nincs lehetőségük átköltözni a 2-es terminálra, be kell zárjanak és el kell bocsássák munkavállalóikat, és a gyakran több mint 10 millió forintos üzleti felszerelést is meg kell próbálni értékesíteni.
A Budapest Airport honlapja szerint az 1-es terminálon 4 étterem, illetve kávézó, valamint 6 üzlet működik.