Ferihegy: bezárják a terminált és elhalasztják a beruházást

2012. március 14. 17:01

Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is – jelentette be a Budapest Airport szerdán.

2012. március 14. 17:01

Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is – jelentette be a Budapest Airport szerdán. A döntést azt követően hozta meg a cég, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.

A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki. A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.

A Malév elvesztése után több új légitársaság érkezett Budapestre és az ittlévők új járatokat indítottak és indítanak, illetve sűrítik járataik számát, mégis szükség van kiigazító lépésekre a közlemény szerint. Ezért halasztják el a cargo bázis építését is. A közleményben a Budapest Airport megjegyzi, hogy szándékában áll továbbra is beruházni, többek között külső befektető bevonásával a repülőtéri hotelt megvalósítani, amennyiben „az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani”.

Frissítés:

Az MTI által megkérdezett üzletvezetők elmondták, hogy hivatalos tájékoztatást nem kaptak, a Budapest Airport képviselői kedden délután számoltak be arról, hogy várhatóan be kell zárni a terminált. Ennek időpontját azonban nem jelölték meg, az ottani értesülések szerint júniusban kell lehúzniuk végleg a rolót.

Az éttermeknek, kávézóknak nincs lehetőségük átköltözni a 2-es terminálra, be kell zárjanak és el kell bocsássák munkavállalóikat, és a gyakran több mint 10 millió forintos üzleti felszerelést is meg kell próbálni értékesíteni.

A Budapest Airport honlapja szerint az 1-es terminálon 4 étterem, illetve kávézó, valamint 6 üzlet működik.

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gabuci
2012. március 15. 12:27
A reptér bezár, a vasútvonalakat bezárják, a benzint csak egy kiváltságos réteg tudja megfizetni.Az ország megújul
kjkj945
2012. március 15. 09:45
"Budapest: Ferihegy-1 megnyílt // 2005-09-01 Szeptember 1-jén átadják a forgalomnak a 10 milliárd forintból felújított Ferihegy 1-es terminált. A műemlék jelleg és az épület adottságai számos szolgáltatást nem tesznek lehetővé, a terminálon nincs külön tranzit az átszálló utasok számára, a csomagok továbbítása sem megoldható, így csak point-to-point üzemelésre alkalmas a repülőtér. Hely hiányában nem tudtak kialakítani külön business és VIP-várót sem. Éppen ezért első körben csak diszkont légitársaságok jelentkeztek a terminál használatára. A Budapest Airport Rt. a következő légitársaságokkal kötött szerződést: easyJet, Germanwings, Malmő Aviation, Norwegian Air, SkyEurope, Sterling, Wizzair. "
novara
2012. március 14. 18:26
Malév-dominós szopóroller. Az "átgondolt" csőd leszarommileszveled következménye...
Basiliscus
2012. március 14. 17:26
A nyári szezon végét még megvárhatnák. Aztán inkább a Ryanair-t a 4-5 gépével kellet volna az 1-re rakni és a többieket a 2-re. A bérlőket sajnálom. Ők nem fordulhatnak kártérítésért sehova -(gondolom).
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!