ÁSZ: Költséghatékonyabb sztrádaépítéseket!

2011. október 25. 14:22

A sztrádaberuházásokkal kapcsolatos közpénzek hatékony és összehangolt felhasználását szorgalmazza az Állami Számvevőszék közleményében.

2011. október 25. 14:22

Az Állami Számvevőszék kedden közzétett jelentése szerint a jelenlegi jogi szabályozás alapján az autópálya-projektek megvalósításához kapcsolódó, a közpénzek hatékony felhasználásához fűződő érdekek háttérbe szorulnak az önkormányzati hatósági, szabályozási döntések, valamint a régészeti feltárások során. A szakértők megállapították, a környezetvédelmi döntések költségkihatásait nem számszerűsítették, nem értékelték. A jelentésből kiderül az is, hogy a sztrádaberuházásokhoz szükséges önkormányzati hozzájárulások és engedélyezések során anélkül érvényesültek önkormányzati érdekek, hogy azok költségkihatásait számításba vették volna - írja kedden az Origo.

Az ÁSZ a vizsgálat alapján azt javasolja a fejlesztési miniszternek, hogy kezdeményezze a gyorsforgalmi közúthálózat közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló törvény (Aptv.) módosítását annak érdekében, hogy a sztrádaberuházások esetében a közpénzek felhasználása hatékony és összehangolt legyen - olvasható az Origón. A jelentés egyúttal javasolja a miniszternek, hogy vizsgálja felül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által alkalmazott szerződéses feltételrendszert, valamint intézkedjen az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti szakaszán a közúti- és hídkorlátokkal összefüggő közlekedésbiztonsági kockázatok megszüntetéséről. A fejlesztési miniszternek tett javaslatokban szerepel továbbá, hogy vizsgáltassa ki az M6-os autópálya forgalomba helyezése során a forgalombiztonsági szabályok megsértésének körülményeit, valamint az M43-as sztráda Maroslele-Makó közötti szakaszán a törvényben előírt kétszer egysávos autóút helyett kétszer kétsávos autópálya megépítésére vonatkozó döntést, és a vizsgálatok alapján - ha szükséges - intézkedjen a személyi felelősség megállapításáról.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
krisztoforo48
2011. október 25. 17:44
A 4.metró költségeiből sokat lehetett volna építeni!
Inrik
2011. október 25. 16:13
Már hirtelen, a cikk címének olvasásakor azt hittem, hogy az ÁSZ a kormány figyelmébe ajánlja, hogy a jövőben ne furkáljanak alagutat szántóföldek vagy kis dombocskák alá, hanem a nyomvonal kijelölésénél vegyék figyelembe a költséghatékonyságot. De nem, az ezek szerint nem fontos. Nem foglalkoznak Kóka Jancsi azon kijelentésével is, hogy "főmérnök úr, miért aggódik ön 50 milliárd forinton" - annak kapcsán, hogy a főmérnök úr jelezte, hogy ha az M6 Szekszárd-Mohács közti szakaszán irdatlan pénzeket lehetne megtakarítani, ha a dombságot elkerülve a Dunához közelebb jelölnék ki a nyomvonalat. Nem, ez senkit sem érdekel, Budai Gyula listáján sincs rajta, ha jól tudom. A kőröshegyi viadukt Klára asszony szerint a mai Magyarország jelképe, a Közgáz korrupciókutatója is - mint ahogy egy interjúban kifejtette - így látja, csak ellenkező előjellel. Az autópályaépítés az "elmúltnyolcévben" a lopás szinonímája volt, de felelősök nincsenek :( Az M6-ot részben osztrák melósok (pl. gépkezelők) építették kemény ajrókért. Az ilyen beruházások iszonyatosan drágák és 30 évig fizethetjük a nagyszerű PPP miatt és az M/ amúgy tök kihasználatlan. A 6-os főutat kellett volna 4 sávos autóúttá fejleszteni, a falvakat kikerülve. Töredékébe került volna.
jag3
2011. október 25. 15:40
Képzelem milyen édeset rötyögtek az ÁSZ-nál amig ezt irták.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!