Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Megszerezte a Széll Kálmán tér rendezési koncepcióját a Heti Válasz: a tér 2,3 milliárd forintból újulhat meg. A felújítás első üteme még 2012-ben megvalósulna, míg a második ütem 2014 és 2018 között készülhet el.
Egy változat szerint 2,3 milliárd forintból, míg egy kompromisszumok nélküli változat szerint 3,7 milliárdból újulna meg a volt Moszkva tér. A Széll Kálmán térre keresztelt közterület rendezési koncepcióját a Heti Válasz ismertette. A rendelkezésre álló költségvetési összegből még 2012-ben megvalósulna a felújítás első üteme. A második ütem uniós források és magántőke részleges bevonásával a következő önkormányzati ciklusban, 2014-2018 között készülhetne el.
A szűkre szabott verzió szerint új vágányok épülnének 800 millió forintért a budai fonódóvillamos-projekt keretében. Az első ütemben megmaradna a legyező formájú metrókijárat, de a földszintes nyúlványokat elbontanák. A tér közepén kővel burkolt, fasorokkal szegélyezett központi helyet alakítanának ki a használaton kívüli vágányok elbontásával.
Gyalogossétánnyá alakítanák a Várfok utca Postapalota előtti szakaszát, és a Csaba utca Krisztina körút és a Várfok utca közötti szakaszát is elzárnák a forgalom elől. Mentesítenék a forgalomtól a Várhegy meredek rézsűkben végződő oldalát is, itt zöldfelületeket, kilátópontokat, vendéglátóhelyeket alakítanának ki.
A Retek utca felőli oldalon a szegély mentén helyeznék el az összes buszjárat megállóját, aminek előfeltétele több buszjárat összevonása, a végállomások számának csökkentése, járatok összekötése lenne. Összekötnék a Margit körúti villamosvágányt a Krisztina körútival, és megépülne a Varsányi Irén utcai és a vérmezői bicikliutakat összekötő szakasz is. A koncepció rövid távon a mostani 4-6-os villamos végállomásának megtartásával számol.
A második ütemben a felső és az alsó teret összekötnék egy terasz- és előtetőrendszerrel, amely lefedné a vil lamosvágányokat, és egyik nyúlványa magában foglalná az új metrókijáratot. Ez lenne az új Széll Kálmán tér leglátványosabb, de finanszírozási szempontból leginkább bizonytalan eleme.