Élénk viták folynak a Sármellék-Zalavár melletti volt szovjet katonai repülőtér üzemeltetéséről. A repülőteret 2004-re tették alkalmassá polgári repülésre. Ezt követően a tulajdonos önkormányzatok bérbe adták a repteret az ír tulajdonú Cape Clear Aviation Kft-nek üzemeltetésre. Az ír befektető állítása szerint a beszedett közel 200 millió forintos bérleti díjjal azóta sem tudnak elszámolni.
Időközben a repteret üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. annak ellenére ment csődbe, hogy évről évre nőtt az utasforgalom Sármelléken. A csődért az ír tulajdonosok Gubicza Ágostont a cég magyar ügyvezetőjét teszik felelőssé, aki viszont már 2008. december 31-ével távozott a cégtől (a repülőtér utasforgalma 2008-ról 2009-re töredékére esett vissza). A volt ügyvezető időközben egy új pályázaton egy frissen alakított céggel elnyerte a reptér üzemeltetési jogát.
A siker nagyban köszönhető annak, hogy a Gubicza Ágoston tulajdonában lévő, a reptér üzemeltetési pályázaton nyertes FB Airport Kft. mellé felsorakozott a Balaton környékén jelentős területekkel rendelkező SCD csoport is.