Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Hagyjuk abba a folyamatos lamentálást arról, hogy ejj, a magyar bor márpedig világhírt érdemel, ott a helye az élvonalban, csináljunk már valamit. Már ott is vagyunk, még ha piciben is (hiszen kicsik vagyunk).
„Most éppen a Wine Spectator hasábjain, ahol bolygónk egyik legnagyobb bormegmondó embere, Matt Kramer tegnapi cikkében 25 bort ajánl az új évre. Az alap, hogy a Tokaji Aszú benne van a válogatásban, nemzetileg meg is sértődhetnénk, ha nem lenne, de az talán többeket meglep, hogy a dry Tokaj Furmint is szerepel a listában:
»12. Dry Tokaj Furmint: A new dry white in wine history, created in centuries-old Tokaj for the first time in the 1990s. Don’t miss it.«
Jogosan tehetjük fel a kérdést, hogy mit ér egy ilyen PR megjelenés a magyar bornak? Szerintem így önmagában nem sokat, és persze mondhatni, hogy a valósághoz sincs sok köze, hiszen az egy dolog, hogy a borvilágot százszor megjárt, mindent tudó Kramer ismeri a száraz furmintot, de ez nyilván nem egyenlő azzal, hogy a menő éttermek sommelier-i is első helyen ajánlják vendégeiknek zászlóshajó borunkat.
Azért a vendéglátás terén is van fejlődés, különösen Európában. A tizenhatos évet zárva örömmel vesszük tudomásul, hogy egyre több kiváló étterem borlapjára kerülnek fel boraink (a Terra Hungarica-ról beszélek elsősorban), és lassan, de biztosan érkeznek az újabb és újabb lehetőségek. Ehhez B2B szinten nem kell ám óriási marketing meg körítés, elég ha jó a bor és autentikus, és persze az sem baj, ha az ára is el van találva.”