Verstappen a Japán nagydíjon már a második világbajnoki címét ünnepelhette
2022. október 09. 18:47
Extrém hosszú várakozás után nyert Verstappen Japánban, majd Leclerc utólagos büntetésének köszönhetően, a holland már második világbajnoki címét ünnepelhette a szigetországban.
2022. október 09. 18:47
p
6
4
13
Mentés
Tajthi Andrea, a racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Az esőzés miatt hosszú ideig nem történt semmi a pályán, végül 28 kör megtétele után Verstappen megnyerte a versenyt és az idei bajnoki címet is. Lássuk mindez hogyan történt!
A szombati száraz kitérő után visszatért az eső a Japán Nagydíj helyszínére, a suzukai pályára.
Az élről Max Verstappen indulhatott, mellőle pedig fő riválisa, Charles Leclerc.
Mögöttük Sainz és Pérez, valamint Ocon és Hamilton foglalt helyet. Őket a top 10-ben Alonso, Russell, Vettel és Norris követték. Pierre Gasly pedig a boxutcából rajtolt, a mezőny után.
Bár az eső intenzitásának fokozódására lehetett számítani, intermediate gumikon, hagyományos módon, álló rajttal indult az 53 körös verseny. Egyedül Gasly kezdett kék oldalfalú, esőgumikon.
A rajt után úgy tűnt, hogy Leclerc Verstappen elé tud kerülni, de végül a holland legyorsulta a monacóit, így az élen maradt. A másik Ferrari ugyanakkor nem volt szerencsés,
Sainz a falban kötött ki, miután felúszott az autója, Gasly orral összeszedett egy reklámtáblát, Albon autója pedig a bukótérben állt meg, műszaki okokból.
Érkezett is a pályára a biztonsági autó.
A visszajátszásból aztán látszott, hogy Vettelt is meglökték hátulról és kicsúszott, de vissza tudott térni a pályára, és Zhou is megforgott, de ő is képes volt versenyben maradni. Két kör után aztán piros zászlóval megszakították a versenyt és a mezőny visszatért a boxutcába.
Két óra üresjárat
Magyar idő szerint reggel 7-kor indult a verseny, majd a piros zászló utáni folytatást 7:50-re ígérték, gördülő rajttal, kötelezően kék oldalfalú, esős pályára alkalmas Pirellikkel. Később mindezt tovább halasztották.
Gasly meglehetősen dühös volt, mert a versenyzők még bőven a pályán voltak a megszakítás előtt, mikor a mentést végző járművek a pályára hajtottak. A látási viszonyok miatt azonban nehéz volt őket észrevenni és ezt nem jelezték rádión a versenyzőknek. Mégis, a bírák Gaslyt fogják vizsgálni a verseny után, mert állítólag túl gyorsan haladt a már piros zászlós fázis alatt.
A biztonsági autó mögött, negyed tízkor kötelezően eső gumikon kezdtek újra körözni a versenyzők. Az aktuális sorrend Verstappen, Leclerc, Pérez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Tsunoda, Schumacher volt a top 10-ben. A versenyzők arról számoltak be rádión, hogy jobbak lettek a látási viszonyok. A 4. kör végén távozott a biztonsági autó a pályáról.
Ekkor a visszaszámláló óra szerint 40 perc volt hátra a biztos leintésig. Közben Verstappen már azon gondolkodott, hogy intermediate gumikra lehetne már talán váltani.
Miután versenytempóra kapcsoltak, az élen maradt a sorrend, miközben Vettel és Latifi azonnal intermediate-re váltott, egymásra is engedték őket a boxutcában, de szerencsére nem lett belőle ütközés. Norris és Bottas is váltottak.
Később Verstappen és Leclerc is a boxba látogatott intermediate gumikért, és a 4. és 6. helyre tértek vissza, így egyelőre Alonso állt az élre, őt Ricciardo és Schumacher követte.
Schumachert megelőzte Verstappen, míg Alonso és Ricciardo a boxba hajtott, így Verstappen ismét vezette a versenyt, 33 perccel a vége előtt.
A 10. körben már Schumacher volt az egyetlen, aki még nem cserélt gumit, és a 4. helyen haladt. A Haas arra várt, hogy ha lenne egy újabb biztonsági autós fázis, azt tudnák kihasználni hatékonyan kerékcserére. Azonban a német versenyzőt sorra kezdték előzni az intermediate Pirelliken haladó versenytársak.
Schumacher a 12. körben cserélt végül kereket és az utolsó helyre csúszott vissza.20 perccel a vége előtt Verstappen, Leclerc, Pérez volt a sorrend az élen.
A 20. körben Hamilton Ocon előzésével kísérletezett, de nem sikerült megelőznie az Alpine-t. Közben Verstappen előnye már több mint 15 másodperc volt Leclerc előtt.
Tizenkét perc volt még hátra, de nyolccal a vége előtt Alonso ismét kereket cserélt és a 10. helyre tért vissza.
Közben Pérez közeledett Leclerc-re, és bár szoros volt, de nem tudott rajta fogást találni. Bár a verseny után incidensüket vizsgálni kezdték előnyszerzés ügyében, mert Leclerc elhagyta a pályát.
A versenyt végül kényelmes előnnyel Verstappen nyerte, Leclerc és Pérez előtt.
Sergio Pérez azonban a leintés után ajándékba kapta a második helyet, miután Leclerc öt másodperces büntetést kapott, mert levágta a kanyart az utolsó sikánnál.
Verstappen ezzel 113 pontos előnyre tett szert a bajnokságban, s ezzel bebiztosította újabb világbajnoki címét.
Noha, csak a verseny 50%-át teljesítették a pilóták, végül mégis teljesértékű pontokat osztottak ki közöttük. Eredetileg a szabályok szerint a verseny 75%-át kell teljesíteni a teljesértékű pontokhoz, azonban ez csak akkor feltétele a teljes pontok kiosztásának, ha a megszakítás után a verseny nem tud folytatódni.
A verseny végeredménye:
#
Versenyző
Csapat
Diff
1
Max Verstappen
Red Bull
2
Sergio Perez
Red Bull
27.066
3
Charles Leclerc
Ferrari
31.763
4
Esteban Ocon
Alpine
39.685
5
Lewis Hamilton
Mercedes
40.326
6
Sebastian Vettel
Aston Martin
46.358
7
Fernando Alonso
Alpine
46.369
8
George Russell
Mercedes
47.661
9
Nicholas Latifi
Williams
1:10.143
10
Lando Norris
McLaren
1:10.782
11
Daniel Ricciardo
McLaren
1:12.877
12
Lance Stroll
Aston Martin
1:13.904
13
Yuki Tsunoda
AlphaTauri
1:15.599
14
Kevin Magnussen
Haas
1:26.016
15
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
1:26.496
16
Zhou Guanyu
Alfa Romeo
1:27.043
17
Pierre Gasly*
AlphaTauri
1:28.091
18
Mick Schumacher
Haas
1:32.523
Alex Albon
Williams
Kiesett
Carlos Sainz
Ferrari
Kiesett
*Gasly utólag 20 másodperces büntetést kapott, így végül a 18. helyen rangsorolták.
A pontverseny állása (top 5):
#
Versenyző
Pontok
1.
Max Verstappen
366
2.
Sergio Pérez
253
3.
Charles Leclerc
252
4.
George Russell
207
5.
Carlos Sainz
202
A konstruktőri bajnoki cím sorsa még kétesélyes. Top2:
#
Konstruktőr
Pontok
1.
Red Bull Racing
619
2.
Ferrari
454
A nyitóképen: Max Verstappen kétszeres Forma-1-es világbajnoki címét ünnepli (Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool)
A férfisport az férfisport, a női sport pedig a nőké – mondja az úszósportot is fenyegető transzgenderjelenségekről Egerszegi Krisztina. Az ötszörös olimpiai bajnokot 2022 júniusában kérdeztük anyaságról, nagyköveti szerepvállalásáról, de elmondta lapunknak azt is, mit gondol a szomszédban dúló háborúról. Interjúnk.
Nincs benne hiányérzet, továbbra is az atlétika közelében maradna, szeretne visszaadni abból, amit a sportágtól évtizedeken át kapott. Márton Anita súlylökőklasszisunkkal összegeztük fényes karrierjét.
Ami Európában történik, az a bevándorláspárti politika következménye, amelyet a szövetségre lépett három európai politikai erő évek óta képvisel – magyar lerakataikkal együtt. Nagy Ervin írása.
"Verstappen a Japán nagydíjon már a második világbajnoki címét ünnepelhette"
Ki nem szarja le?
Utoljára akkor érdekelt a Forma 1, amikor még Schumacher volt a Ferrarinál és Jean Todt volt a főnöke!
Amióta visszavonult, le sem szarom a F 1-et!
Ráadásul amiota a jenkik átvették a stafétabotot, az egész F1 csak egy átverés lett, értelmetlen kuleha minden verseny, már nézni sem lehet.
Az idei sorozatbol csak 2-t néztem meg. Ennyi volt.
Ez már nem verseny, csak egy nagyon drága reklámfelület.