Verstappen a Japán nagydíjon már a második világbajnoki címét ünnepelhette

2022. október 09. 18:47

Extrém hosszú várakozás után nyert Verstappen Japánban, majd Leclerc utólagos büntetésének köszönhetően, a holland már második világbajnoki címét ünnepelhette a szigetországban.

2022. október 09. 18:47
null

Tajthi Andrea, a racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton

Az esőzés miatt hosszú ideig nem történt semmi a pályán, végül 28 kör megtétele után Verstappen megnyerte a versenyt és az idei bajnoki címet is. Lássuk mindez hogyan történt!

A szombati száraz kitérő után visszatért az eső a Japán Nagydíj helyszínére, a suzukai pályára.

Az élről Max Verstappen indulhatott, mellőle pedig fő riválisa, Charles Leclerc.

Mögöttük Sainz és Pérez, valamint Ocon és Hamilton foglalt helyet. Őket a top 10-ben Alonso, Russell, Vettel és Norris követték. Pierre Gasly pedig a boxutcából rajtolt, a mezőny után. 

A képen: A rajt után egy pillanatig Leclerc vezetett (Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool)
A képen: A rajt után egy pillanatig Leclerc vezetett (Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool)

Bár az eső intenzitásának fokozódására lehetett számítani, intermediate gumikon, hagyományos módon, álló rajttal indult az 53 körös verseny. Egyedül Gasly kezdett kék oldalfalú, esőgumikon.

A rajt után úgy tűnt, hogy Leclerc Verstappen elé tud kerülni, de végül a holland legyorsulta a monacóit, így az élen maradt. A másik Ferrari ugyanakkor nem volt szerencsés,

Sainz a falban kötött ki, miután felúszott az autója, Gasly orral összeszedett egy reklámtáblát, Albon autója pedig a bukótérben állt meg, műszaki okokból.

Érkezett is a pályára a biztonsági autó.

A visszajátszásból aztán látszott, hogy Vettelt is meglökték hátulról és kicsúszott, de vissza tudott térni a pályára, és Zhou is megforgott, de ő is képes volt versenyben maradni. Két kör után aztán piros zászlóval megszakították a versenyt és a mezőny visszatért a boxutcába.

Két óra üresjárat

Magyar idő szerint reggel 7-kor indult a verseny, majd a piros zászló utáni folytatást 7:50-re ígérték, gördülő rajttal, kötelezően kék oldalfalú, esős pályára alkalmas Pirellikkel. Később mindezt tovább halasztották.

Gasly meglehetősen dühös volt, mert a versenyzők még bőven a pályán voltak a megszakítás előtt, mikor a mentést végző járművek a pályára hajtottak. A látási viszonyok miatt azonban nehéz volt őket észrevenni és ezt nem jelezték rádión a versenyzőknek. Mégis, a bírák Gaslyt fogják vizsgálni a verseny után, mert állítólag túl gyorsan haladt a már piros zászlós fázis alatt.

A képen: Gasly nagyon dühös volt, de végül ő kapott büntetést (Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool)
A képen: Gasly nagyon dühös volt, de végül ő kapott büntetést (Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool)

A biztonsági autó mögött, negyed tízkor kötelezően eső gumikon kezdtek újra körözni a versenyzők. Az aktuális sorrend Verstappen, Leclerc, Pérez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Tsunoda, Schumacher volt a top 10-ben. A versenyzők arról számoltak be rádión, hogy jobbak lettek a látási viszonyok. A 4. kör végén távozott a biztonsági autó a pályáról.

Ekkor a visszaszámláló óra szerint 40 perc volt hátra a biztos leintésig. Közben Verstappen már azon gondolkodott, hogy intermediate gumikra lehetne már talán váltani.

Miután versenytempóra kapcsoltak, az élen maradt a sorrend, miközben Vettel és Latifi azonnal intermediate-re váltott, egymásra is engedték őket a boxutcában, de szerencsére nem lett belőle ütközés. Norris és Bottas is váltottak.

Később Verstappen és Leclerc is a boxba látogatott intermediate gumikért, és a 4. és 6. helyre tértek vissza, így egyelőre Alonso állt az élre, őt Ricciardo és Schumacher követte.

Schumachert megelőzte Verstappen, míg Alonso és Ricciardo a boxba hajtott, így Verstappen ismét vezette a versenyt, 33 perccel a vége előtt.

A 10. körben már Schumacher volt az egyetlen, aki még nem cserélt gumit, és a 4. helyen haladt. A Haas arra várt, hogy ha lenne egy újabb biztonsági autós fázis, azt tudnák kihasználni hatékonyan kerékcserére. Azonban a német versenyzőt sorra kezdték előzni az intermediate Pirelliken haladó versenytársak.

Schumacher a 12. körben cserélt végül kereket és az utolsó helyre csúszott vissza.20 perccel a vége előtt Verstappen, Leclerc, Pérez volt a sorrend az élen.

A 20. körben Hamilton Ocon előzésével kísérletezett, de nem sikerült megelőznie az Alpine-t. Közben Verstappen előnye már több mint 15 másodperc volt Leclerc előtt.

Tizenkét perc volt még hátra, de nyolccal  a vége előtt Alonso ismét kereket cserélt és a 10. helyre tért vissza.

A képen: Leclerc az utólagos büntetése miatt matematikailag is lemondhatott az idei bajnoki címről (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)
A képen: Leclerc az utólagos büntetése miatt matematikailag is lemondhatott az idei bajnoki címről (Fotó: Scuderia Ferrari Press Office)

Közben Pérez közeledett Leclerc-re, és bár szoros volt, de nem tudott rajta fogást találni. Bár a verseny után incidensüket vizsgálni kezdték előnyszerzés ügyében, mert Leclerc elhagyta a pályát.

A versenyt végül kényelmes előnnyel Verstappen nyerte, Leclerc és Pérez előtt.

Sergio Pérez azonban a leintés után ajándékba kapta a második helyet, miután Leclerc öt másodperces büntetést kapott, mert levágta a kanyart az utolsó sikánnál.

Verstappen ezzel 113 pontos előnyre tett szert a bajnokságban, s ezzel bebiztosította újabb világbajnoki címét.
A képen: Verstappen komoly fölénnyel nyert a Honda hazájában (Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool)
A képen: Verstappen komoly fölénnyel nyert a Honda hazájában (Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool)

Noha, csak a verseny 50%-át teljesítették a pilóták, végül mégis teljesértékű pontokat osztottak ki közöttük. Eredetileg a szabályok szerint a verseny 75%-át kell teljesíteni a teljesértékű pontokhoz, azonban ez csak akkor feltétele a teljes pontok kiosztásának, ha a megszakítás után a verseny nem tud folytatódni.

 

A verseny végeredménye:

#

Versenyző

Csapat

Diff

1

Max Verstappen

Red Bull

 

2

Sergio Perez

Red Bull

27.066

3

Charles Leclerc

Ferrari

31.763

4

Esteban Ocon

Alpine

39.685

5

Lewis Hamilton

Mercedes

40.326

6

Sebastian Vettel

Aston Martin

46.358

7

Fernando Alonso

Alpine

46.369

8

George Russell

Mercedes

47.661

9

Nicholas Latifi

Williams

1:10.143

10

Lando Norris

McLaren

1:10.782

11

Daniel Ricciardo

McLaren

1:12.877

12

Lance Stroll

Aston Martin

1:13.904

13

Yuki Tsunoda

AlphaTauri

1:15.599

14

Kevin Magnussen

Haas

1:26.016

15

Valtteri Bottas

Alfa Romeo

1:26.496

16

Zhou Guanyu

Alfa Romeo

1:27.043

17

Pierre Gasly*

AlphaTauri

1:28.091

18

Mick Schumacher

Haas

1:32.523

 

Alex Albon

Williams

Kiesett

 

Carlos Sainz

Ferrari

Kiesett

*Gasly utólag 20 másodperces büntetést kapott, így végül a 18. helyen rangsorolták.

 

A pontverseny állása (top 5):

#

Versenyző

Pontok

1.

Max Verstappen

366

2.

Sergio Pérez

253

3.

Charles Leclerc

252

4.

George Russell

207

5.

Carlos Sainz

202

A konstruktőri bajnoki cím sorsa még kétesélyes. Top2:

#

Konstruktőr

Pontok

1.

Red Bull Racing

619

2.

Ferrari

454

 

A nyitóképen:  Max Verstappen kétszeres Forma-1-es világbajnoki címét ünnepli (Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool)

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
misi53
2022. október 17. 11:07
Rohadt nagy simli az egész ! Most miért nem bír menni a hamilton ? Azelőtt még miért ? Persze tech fejlődés! Meg drs meg hasonló marhaságok !
Kivűlálló
2022. október 17. 11:02
"Verstappen a Japán nagydíjon már a második világbajnoki címét ünnepelhette" Ki nem szarja le? Utoljára akkor érdekelt a Forma 1, amikor még Schumacher volt a Ferrarinál és Jean Todt volt a főnöke! Amióta visszavonult, le sem szarom a F 1-et!
Vasalo
2022. október 10. 18:53
Ráadásul amiota a jenkik átvették a stafétabotot, az egész F1 csak egy átverés lett, értelmetlen kuleha minden verseny, már nézni sem lehet. Az idei sorozatbol csak 2-t néztem meg. Ennyi volt. Ez már nem verseny, csak egy nagyon drága reklámfelület.
Takagi
2022. október 10. 16:35
Gratulálok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!