Február 5-én ismét Magyarországra, a Papp László Budapest Sportarénába látogat a látványos enduro-motorversenyeket és ugyanennyire izgalmas sportélményt kínáló SuperEnduro GP. Az első két ilyen rendezvény szinte telt házas volt a fővárosban, és a korábbi versenyekhez hasonlóan ismét vannak magyar esélyesek.
Varga Ákos – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
A magyar enduro-motorozás szakágának legnevesebb képviselői is szerepelnek majd a Papp László Budapest Sportarénában: a kilátogató nézők szurkolhatnak majd például Zsigovits Norbertnek, aki az Enduro Team Hungary színeiben indul a profik között, a junior kategóriában. Zsigovits korábban nyert már SuperEnduro Európa-kupa és Enduro GP világkupa-futamot is. Nem csak ő lesz az egyetlen hazai a versenyzők között: a szintén Enduro Team Hungary-versenyző Szőke Márk az Európa-kupában célozza meg a dobogós helyezéseket, valamint szoríthatunk az aktuális magyar-enduro bajnok Liszka Rolandért és Tádics Dánielért is.
Minden bizonnyal azok sem fognak csalódni, akik a külföldi sztárokra kíváncsiak: a Prestige kategóriában megtaláljuk például Cody Webb, Colton Haaker vagy a jól hangzó Jonny Walker nevét, rajtuk kívül pedig olyan ászok is tiszteletüket teszik a versenyen, mint a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros győztes Taddy Blazusiak vagy Manuel Lettenbichler, aki korábban junior világbajnoki címet ünnepelhetett.
A Sportarénában létrehozott pálya a szakág legeredményesebb hazai versenyzője, Németh Kornél munkáját dicséri. A pálya létrejöttéhez 60 kamionnyi föld, emellett két-három kamionnyi kő és fa szükséges, nem beszélve a másfél napos intenzív építési munkálatokról. A rangos mezőnyt és a szervezők erőfeszítéseit az első két alkalommal a közönség is értékelte,
Jelentős lépések a hazai endurósportban
A kategóriáik dobogós helyeire pályázó magyar versenyzők a tavaly létrehozott Enduro Team Hungary színeiben versenyeznek. Az első idény tanulóév volt a csapat számára a klasszikus enduro-versenyeken, az Enduro GP-n, hiszen magyar versenyző korábban ilyen környezetben még nem szerepelt a világbajnokság programjában.
A klasszikus endurózás tulajdonképpen raliverseny két keréken: a versenyzők etapokat és speciál szakaszokat teljesítenek, az etapok a speciálok közötti összekötő szakaszok. Ezek nagyságrendileg 50-60 kilométer hosszúak, de egyenként maximum 2.5 óra időtartamúak lehetnek. Így a napi versenytáv nem haladja meg a 7.5 órát. A világbajnokságon az összekötő szakaszokat is etapidő alatt kell teljesíteni, mindezt a lehető leggyorsabban.
Ez a reálisan elérhető legjobb eredmény volt, hiszen a csapat a szezon első fordulóján nem vett részt. Csapattársa, Szőke Márk legnagyobb sikere az volt, hogy a Motorsport Talent Management, a Fit4Race és a Fájdalom Ambulancia segítségével néhány hét alatt felépült egy súlyos sportsérülésből, és Portugáliában két második helyet ért el az Open 2S kategóriában egy Sherco SE 300 Racing nyergében.
A csapat 2021 decemberétől rajthoz áll a FIM SuperEnduro versenysorozatban is. Az első fordulót a lengyelországi Lódzban rendezték, a Budapest Sportarénához hasonlóan zárt térben. Az ilyen versenyek rövidebbek, a közönség számára látványosabbak és a versenyzőknek is sokkal intenzívebbek, hiszen a selejtezők és döntőfutamok során ugyanolyan kemény megpróbáltatás vár rájuk, de még kevesebbet hibázhatnak.
Decembertől Zsigovits Norbert fellépett a profik közé, a junior-világbajnokság mezőnyébe, míg Szőke Márk az Európa-kupában versenyez. Talán pont a hazai közönség buzdítása hozza meg számukra a nagy lökést a dobogós helyekért vívott harcban.
Nyitókép: Facebook Enduro GP of Hungary