Járattörlés és -késés után automatikus és akár néhány órán belüli kártérítés

2022. augusztus 18. 00:00

2022. augusztus 18. 00:00

Nincs többé bürokratikus útvesztő, lassú és hosszadalmas ügyintézés, és rengeteg fejfájás: hiánypótló szolgáltatást dobott piacra egy magyar cég. A megoldásuk egyre népszerűbb, az általuk fejlesztett technológiának köszönhetően, az Allianz Hungária Biztosító május óta több száz esetben nyújtott kártérítést azoknak az utasoknak, akik a Biztosító honlapján az utasbiztosítás megkötésekor megadták a járatuk számát és bankszámlaszámukat. 

Mi sem bosszantóbb, mint amikor az ember hosszú-hosszú hónapokat vár a megérdemelt nyaralására, meg is dolgozik érte keményen, majd mikor eljön a várva várt nap, törlik a járatot. Így ahelyett, hogy szalmakalapban ülne a repülőn, és várná, mikor tűnik fel az ablakban a tenger, majd a hasát süttetné a parton, meg kell oldania, hogyan jut el az úti céljáig vagy marad szépen otthon. Már önmagában ez is bőven elég, ám ilyenkor szokta kezdetét venni a tömérdek dokumentáció, igazolás beszerzése, és a soha véget nem érő bürokrácia a járattörlés vagy -késés kapcsán. És persze egyáltalán nem biztos, hogy a hosszú és lassú folyamat végén az ember pénzhez is jut. 

Ebben a rémálomban próbál segítséget nyújtani az Insurwiz Technology Kft. és az Allianz Hungária Biztosító együttműködése, melynek keretében a járatkéséseket és -törlésre vonatkozó utasbiztosítási szolgáltatást kínálnak. „Az általunk kidolgozott rendszer lényege, hogy az ügyfél, anélkül, hogy jelezné a biztosítónak, hogy a járata késett vagy törölték azt, azonnal és automatikusan elindul a kártérítési folyamat és 24 órán belül meg is kapja a biztosítási fedezetben szereplő összeget. A szolgáltatás nem egyezik meg az utasok védelmét szolgáló 261/2004/EU rendeletben meghatározott kompenzációval, azt ettől függetlenül természetesen érvényesítheti az utazó a légtársaságokkal szemben.” – mondja a Mandinernek Ferenczi Ádám, az Insurwiz Technology Kft. ügyvezető igazgatója. A kárrendezési folyamat teljesen automatikus, nem kell bebizonyítani, hogy a járattal valóban gond volt, egyetlen dokumentumot sem kell benyújtani, nem függ a késés vagy törlés valódi okától, sőt még a kapcsolatot sem kell felvenni a biztosítóval– emeli ki a 2018-ban alapított, hét fővel működő startup első embere. Az általuk kifejlesztett alkalmazás lényege, hogy érzékeli a késést vagy a járattörlést, a biztosító pedig azonnal kártalanítja az ügyfelet. 

Ferenczi Ádám ügyvezető igazgató
Ferenczi Ádám ügyvezető igazgató

Ehhez az utasnak csak annyit kell tennie, hogy indulása előtt olyan utasbiztosítást köt az Allianz Hungáriánál, amelynek része a startup megoldását alkalmazó fedezet, majd miután kiválasztotta a neki megfelelő csomagot, és bejelölte, hogy repülővel fog utazni, meg kell adnia a pontos járatszámot, innentől kezdve a szolgáltatás él. A rendszer a járatszám alapján monitorozza a járatokat. „Ügyfeleink nemcsak azért elégedettek, mert megspórolják a végtelennek tűnő utánajárást és az ezzel járó fejfájást, hanem azért is, mert akkor kapják meg a járattörlés vagy -késés miatti kártérítést, amikor arra a legnagyobb szükségük van: akár már az érkezési reptéren, a csomagra várva” – hangsúlyozza Ferenczi. Ez az összeg pedig nagyon jól jöhet akár a taxirendeléshez, vagy ahhoz, hogy a járattörlés miatt plusz egy éjszakára szállást fizessen ki az ügyfél. 

Insurwiz Technology Kft. szolgáltatása nemcsak hiánypótló, hanem rendkívül jó az időzítése is. Hiszen az elmúlt hónapokban óriási káosz tapasztalható a reptereken, hatalmas késések vannak és rengeteg járatot törölnek vagy indítanak késéssel. Naponta egyébként közel százezer repülő közlekedik világszerte kilencezer reptérről, és van olyan, amikor a levegőben egy időben nyolc-tizenháromezer gép is van. „Ilyen számoknál könnyen megeshet, hogy valamelyik gép késik vagy törlésre kerül, főleg most a pandémia utáni sztrájkok és az orosz-ukrán háború okozta energiaválság idején” – emeli ki Ferenczi. 

Ferencziék tervei között szerepel egy időjárással és katasztrófahelyzettel kapcsolatos rendszer kiépítése is.

 

(X)

Fotó: InsurWiz Technology  Kft.

 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!