Miközben a Waymo Japánban teszteli a járműveit, Kína is igyekszik felfuttatni saját vezető nélküli technológiáját. A Baidu Apollo Go robotaxi-szolgáltatása ugyanis tavaly év végén már 1,1 millió fizetős, teljesen önvezető fuvart bonyolított le az országban, és Hongkongban is el akar indulni. A Waymóhoz hasonlóan az Apollo Go hetente átlagosan 200 ezer fizetett utat bonyolít le.
Az önvezető autók piaca
Az autonóm gépjárművek piaca dinamikus növekedés előtt áll, amit a technológiai fejlődés, a kormányzati támogatások és a fogyasztói igények egyaránt hajtanak. A Global Market Insights előrejelzése szerint az önvezető autók globális piaca tavaly 1,8 ezermilliárd dolláros értéket ért el, és idéntől 2034-ig várhatóan 11,1 százalékos éves átlagos növekedési rátával (CAGR) bővül, elérve a 4-5 ezermilliárdot. Mindez részben az olyan robotaxi-szolgáltatások terjedésének köszönhető, mint amilyet a Waymo is fejleszt, valamint az olyan nagy piacok fokozott részvételének, mint Japán, Kína és az Egyesült Államok.
Egy másik forrás, a Mordor Intelligence azt prognosztizálja, hogy az autonóm autók piaca idén 47,84 milliárd dollárról indul, és 2030-ra 133,32 milliárdra nő, 22,75 százalékos CAGR mellett. Ez az eltérés a becslésekben részben abból adódik, hogy a különböző elemzések eltérő szegmensekre (pl. személyautók, teherautók, robotaxik) és földrajzi területekre fókuszálnak. Japán esetében a piac bővülését segíthetik a kormány smart city programjai, amelyek az idősek és a vidéken élők számára célzott önvezető közlekedési megoldásokat támogatnak, például a Nissan 2027-re tervezett autonóm fuvarozási szolgáltatását.
Fenntarthatóság és társadalmi hatás