A szponzoráció kifizetődő
A női sportból származó bevételek főként az árucikkek értékesítéséből, a szponzorációból és a partnerségekből származnak. Ez ellentétben áll a férfisportokkal, ahol a bevételek sokkal inkább a közvetítési jogok felé tolódhatnak el.
Akárhogy is, a női sport bevételei több csatornán keresztül is növekedhetnek. A márkák és a műsorszolgáltatók együttes erőfeszítései nagyban segítették a női sport elterjedését, ami ezáltal nagyobb közönséget vonz és növeli e befektetések értékét. A női sportban a szponzori szerződések éves szinten 12 százalékkal nőttek, ami meghaladja az öt legnagyobb férfi profi bajnokság 8 százalékos éves bővülését.
A Sports Innovation Lab nemrégiben készült jelentése szerint a márkák 82 százaléka tervezi, hogy idén növeli a női sportokra fordított kiadásait, ami egyre inkább megéri, hiszen a szponzorok által költött minden egyes dollár több mint 7 dolláros vásárlói értéket generál.
A Deloitte tavaly azt jósolta, hogy 2024-ben a női sportból származó bevételek 52 százaléka az Egyesült Államokból, 14 százaléka Európából és 33 százaléka a világ többi részéből származik. A bevételek több mint 40 százalékával a labdarúgás a legnépszerűbb sportág, ezt követi a kosárlabda 28 százalékkal, a fennmaradó 32 százalékon pedig más sportágak osztoznak.