Milyen hírtartalmakat fogyasztanak az amerikaiak?
A Pew Research által vizsgált hírtartalomgyártók négyféle típusú posztot vagy videót osztanak meg a különböző ügyekről, témákról vagy eseményekről. Ezek lehetnek tények, vicces posztok/videók és vélemények/szubjektív reakciók. Előfordul még az, hogy úgynevezett breaking news eseményekre, azaz a legfontosabb, friss hírekre reagálnak. Ezeket a kutatás szerint a felhasználók körülbelül egyenlő arányban fogyasztják (90, 87, 87, illetve 83 százalék a felsorolás sorrendjében).
Megnézték azt is, hogy a felhasználók mennyire értenek egyet az általuk követett tartalomgyártók álláspontjával. A megkérdezettek 61 százaléka olyan tartalmakat fogyaszt, amelyek között körülbelül egyenlő arányban vannak azok, amelyekkel egyetért és amelyekkel nem. Harminc százalék mondta azt, hogy egyértelműen egyetért a megtekintett videókban vagy posztokban megjelenő véleményekkel, és csak 2 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem osztja azokat.
A politikai álláspontok alapján nagyon kicsi a különbség, csupán 1 százalékkal több azon demokrata irányultságúak aránya, akik egyetértenek a követett tartalmakkal, míg szintén 1 százalék különbséggel inkább a republikánusok esetében igaz, hogy egyenlő mértékben néznek olyan posztokat, amelyekkel egyetértenek, és olyanokat, amelyekkel nem.
A Pew a kérdéskörhöz kapcsolódóan visszautal egy korábbi, 2023-as tanulmányára, amelyből az derül ki, hogy a podcasthallgatók esetében 47 százalékban igaz, hogy az elhangzó vélemények hasonlók a hallgató álláspontjához, 7 százalékban pedig eltérnek attól.