Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Kicsit íztelen, nem igazán pezseg, de a mienk! - mondhatnák az oroszok. Egyre több orosz cég tör be örömmel a kólapiacra, a kivonuló multik helyére.
Egy orosz italgyártó új üdítőital-sorozatot mutatott be, hogy felváltsa azokat az ikonikus márkákat, amelyek az ukrajnai invázió nyomán elhagyták az orosz piacot. A Coca-Cola, a Fanta és a Sprite helyett az oroszok a CoolCola, a Fancy és a Street közül választhatnak majd – jelentette be hétfőn az orosz Ocsakovo üdítőital-gyártó.
Mióta a Coca-Cola Company márciusban felfüggesztette oroszországi üzleti tevékenységét, a három globális üdítőital márka javarészt hiányzott az orosz polcokról. Bár a Coca-Cola termékek azért megtalálhatóak voltak egyes boltokban, az áruk viszont a felfüggesztés óta nagyjából 200 százalékkal az egekbe szöktek.
A CoolCola „a kóla ikonikus ízével” rendelkezik
– írta Ocsakovo közösségi oldalán. Mindemellett az üdítőital-gyártó narancsízű Fancy és citromos-lime Street palackjai is a Fanta és a Sprite színvilágát utánozzák (az ízvilágról nem tudósított a The Moscow Times).
Még a Szovjetunióban, 1978-ban alapított Ochakovo eddig nagyrészt hagyományos orosz italokat állított elő, mint például az erjesztett gabonaalapú kvaszt és az alacsony alkoholtartalmú mézes italt, a medovukhát.
A portál állítása szerint nem ez a cég az egyetlen, amely megpróbálja kihasználni a Coca-Cola oroszországi piacról való visszavonulását.
Már áprilisban egy oroszországi, távol-keleti italgyártó cég, a Szlavda Group elindította a Grink Colát, hogy megpróbálja megragadni az üdítőital orosz rajongóinak szívét. Mellettük májusban az észak-oroszországi Komi régióban a Sziktivkarpivo gyár piacra dobta saját márkájú szódáját, a Komi Colát.
Azonban mindkét alternatíva vegyes értékelést kapott,
a vásárlók panaszkodtak, hogy egyik ital sem volt megfelelően „édes és pezsgő”.