Felgyorsul a tömegközlekedés: több mint 1200 km/órával utazhatunk 2030-ra

2021. február 06. 22:54

Tavaly év végén megtörtént az első, „legénységgel” való teszt utazás a Hyperlooppal. A Virgin Hyperloop videóban mutatta be, hogy egy nap majd, hogyan nézhet ki egy vákuumcsövön belül, elképesztő sebességgel utazni.

2021. február 06. 22:54
null

A technika egy ambiciózus jövőkép felvázolása a közlekedésről. A videóban bemutatásra kerül az utazás minden fázisa a bejelentkezéstől egészen, a célhoz érkezésig.  Az élmény leginkább a nosztalgikus repülő utakéhoz hasonlít, még a transzfer belseje, a vasúti közlekedés hatását kelti, tágas tereivel és egyszemélyes üléseivel. 

Különbség, hogy az eddig megszokott oldalsó ablakok eltűntek – cserébe nagyméretű napfénytetőre hajazó ablakok kerültek be. Erre azért volt szükség, mert az óriási, mágneses, lebegő hüvely vákuumcsövön közlekedik, akár 1220 km/órás sebességgel. 

Annak érdekében, hogy a megjelenés minél barátságosabb hatást keltsen és a klausztrofóbia érzetét csökkentsék, igyekeztek természetes anyagokkal dolgozni a kialakítás során. 

A zöld színek és a fa textúrák felrázzák a tipikus tömegközlekedési anyagok esztétikáját, frissességet és üdeséget kölcsönözve neki.

A hüvely belső terének megálmodója, John Barrat, a Teague tervező cég vezérigazgatója és elnöke mesélt a kialakításról. A fülkében található összes világítás - még az információs kijelzők is dinamikusak és állíthatóak a felhasználók aktivitásához, valamint az utazás tempójához igazodva.    

A Virgin Hyperloop szerint ez egy futurisztikus szállítási mód, mely 2030-ra megkezdheti működését.

A novemberi élő utasokkal történő tesztelés során a Hyperloop-ot egy 500 méteres teszt pályán próbálták ki, ahol 173 km/órás sebességre gyorsult fel, kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt. 
Az elképesztő élményt Josh Giegel, a Virgin Hyperloop társalapítója, szerényen úgy jellemezte a The New York Times-nak, hogy - „Ez nem volt sokkal másabb, mint egy sportautóban történő gyorsulás.”

A Virgin Hyperloop tulajdonosai azt remélik, hogy a modern közlekedési eszköz óránként több ezer utas szállítására lesz alkalmas. A férőhelyek és a sebesség már megoldott kérdés, most a költségek csökkentésén dolgoznak, hogy az átlag utazó számára elérhető és megfizethetővé váljék az eszköz.

Ez egyszerű. Ha nem megfizethető, akkor az emberek nem fogják használni - nyilatkozta Jay Walder, a Virgin Hyperloop vezérigazgatója. Hozzá tette, hogy a hétköznapi nagysebességű közlekedés jelenleg a legtöbb ember számára nem elérhető opció, de olyan koncepción dolgoznak, amivel ezen változtathatnak.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Palika1955
2021. február 14. 15:44
Ázt hallottam, hogy a magyar vonal, hiszen mindenben osztályelsők, világbajnokok vagyunk, a budai vár és Felcsút között fog közlekedni.
Palika1955
2021. február 14. 15:44
Úgy tudom Kínában Shanghaiban van egy működő MAG-LEV vonal, német közreműködéssel. De nem akar elterjedni valamilyen okból kifolyólag.
Palepoli
2021. február 07. 18:59
Ehhez többtíz kilométeren át tartó nyílegyenes pályákra lenne szükség. Soha nem tudják megszerezni az ehhez szükséges földterületeket. Legfeljebb Kínában, kisajátítással, de Amerikában, Európában percek alatt ezer mozgalom szerveződne ellene.
Camael
2021. február 07. 14:03
értelmetlen, ez így nem megvalósítható, miért akarnak ezer kilométereken keresztül vákuumot fenntartani, ennek óriási költsége van, nem nyer annyit a közegellenállás lecsökkentésével, nem beszélve arról ha megsérül egy szerelvény a vákuumban az emberék szétrobbannak
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!