Ilyen se volt még: látványos animáción láthatjuk Budapest „lüktetését” (VIDEÓ)
A gyorsított videó több mint 10 millió GPS-bejelentkezés adatain alapul.
Tavaly év végén megtörtént az első, „legénységgel” való teszt utazás a Hyperlooppal. A Virgin Hyperloop videóban mutatta be, hogy egy nap majd, hogyan nézhet ki egy vákuumcsövön belül, elképesztő sebességgel utazni.
A technika egy ambiciózus jövőkép felvázolása a közlekedésről. A videóban bemutatásra kerül az utazás minden fázisa a bejelentkezéstől egészen, a célhoz érkezésig. Az élmény leginkább a nosztalgikus repülő utakéhoz hasonlít, még a transzfer belseje, a vasúti közlekedés hatását kelti, tágas tereivel és egyszemélyes üléseivel.
Különbség, hogy az eddig megszokott oldalsó ablakok eltűntek – cserébe nagyméretű napfénytetőre hajazó ablakok kerültek be. Erre azért volt szükség, mert az óriási, mágneses, lebegő hüvely vákuumcsövön közlekedik, akár 1220 km/órás sebességgel.
Annak érdekében, hogy a megjelenés minél barátságosabb hatást keltsen és a klausztrofóbia érzetét csökkentsék, igyekeztek természetes anyagokkal dolgozni a kialakítás során.
A hüvely belső terének megálmodója, John Barrat, a Teague tervező cég vezérigazgatója és elnöke mesélt a kialakításról. A fülkében található összes világítás - még az információs kijelzők is dinamikusak és állíthatóak a felhasználók aktivitásához, valamint az utazás tempójához igazodva.
A Virgin Hyperloop szerint ez egy futurisztikus szállítási mód, mely 2030-ra megkezdheti működését.
A novemberi élő utasokkal történő tesztelés során a Hyperloop-ot egy 500 méteres teszt pályán próbálták ki, ahol 173 km/órás sebességre gyorsult fel, kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt.
Az elképesztő élményt Josh Giegel, a Virgin Hyperloop társalapítója, szerényen úgy jellemezte a The New York Times-nak, hogy - „Ez nem volt sokkal másabb, mint egy sportautóban történő gyorsulás.”
A Virgin Hyperloop tulajdonosai azt remélik, hogy a modern közlekedési eszköz óránként több ezer utas szállítására lesz alkalmas. A férőhelyek és a sebesség már megoldott kérdés, most a költségek csökkentésén dolgoznak, hogy az átlag utazó számára elérhető és megfizethetővé váljék az eszköz.