György László: Gyártószegmensből kutató szegmensbe erősíthetünk

2019. március 26. 15:55

Az autóipari technológiai kihívások nem csak veszélyt, de lehetőséget is jelentenek, mert az ipari és oktatási hagyományaikra építve Magyarország és a visegrádi országok is részt vehetnek az új technológiák kialakításában – mutatott rá György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a felvidéki Somorján.

2019. március 26. 15:55
null

Az államtitkár a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) konferenciáján kedden tartott sajtótájékoztatón elmondta: a magyar és a visegrádi országok gazdasága a saját hasznára fordíthatja a változásokat, kihasználva a régió magas termelékenységi mutatóiból és költségalapú versenyképességéből adódó előnyeit. Hozzátette: Magyarországon a felsőoktatásban megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseknek köszönhetően az intézmények alkalmassá válnak a világ élvonalába tartozó kutatások végzésére, és így magas hozzáadott értékű munkahelyek létrehozására is.

„Gyártószegmensből kutató szegmensbe erősíthetünk” – mutatott rá György László. Az államtitkár a fogyasztói igények változását, a technológiai fejlődést, ezen belül az elektromos autók elterjedését, a világkereskedelmi átalakulást és a szabályozások módosulását, az ambiciózus környezetvédelmi elvárásokat tartotta a legnagyobb kihívásnak. 

György László az MTI kérdésére elmondta: mérsékelt jóslatok szerint 2030-ra már a legyártott és értékesített gépjárművek többsége, 50-60 százaléka nem belső égésű motorral működik majd, hanem hibrid, elektromos vagy hidrogén meghajtású lesz.

Vojtech Ferenc, a szlovák gazdasági minisztérium államtitkára a visegrádi országok autóipari közös pontjaira hívta fel a figyelmet. Emlékeztetett:

Szlovákiában a GDP 13 százalékát, Magyarországon a GDP 10 százalékát, Csehországban pedig 7-8,5 százalékát az autóipar termeli.

A három országban 2017-ben 2,7 millió autót gyártottak, és az ágazat csaknem 630 ezer embert foglalkoztatott. A hasonlóságok miatt a régió országainak fontos  az együttműködés, így az EU-ban közösen lépnek fel az érdekérvényesítésben.

Eduard Muricky, a cseh ipari és kereskedelmi minisztérium államtitkára ugyancsak az álláspontok koordinációjának fontosságát hangsúlyozta. Rámutatott: azt szeretnék, hogy a károsanyag-kibocsátási reguláció ne korlátozza az innovációt és ne veszélyeztesse a régió ágazati szereplőinek versenyképességét.

Martin Hrdlicka, a Skoda Auto fejlesztési részlegének igazgatója felidézte, hogy már 2020-tól komoly büntetéseket kell fizetniük az autógyártóknak, ha az általuk gyártott gépkocsik szén-dioxid-kibocsátása meghaladja az elvárt uniós értékeket. Ezek szerint

2030-ra gyakorlatilag 2 literes fogyasztásúnak kellene lennie az autóknak átlagban, hogy ne lépjék túl a határértéket

– mondta.

(MTI)

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
istvánkeve
2019. március 29. 14:42
Kutatni a világpiaci kereslet alapos ismerete nélkül ?
dzso bacsi
2019. március 28. 09:06
2030-ra gyakorlatilag 2 literes fogyasztásúnak kellene lennie az autóknak átlagban, bár addigra a magyar mezőgazdaság tönkremegy, de nem baj, mert a német majd idehozza a tőkét meg a tudást, mi pedig szüretelhetjük a paradicsomot bérmunkában és jó lesz nekünk a szlovák tej is. Szóval tök jó minden meg "migráns", de 9 év után az aprómunkával is törődhetnének már.
dzso bacsi
2019. március 28. 09:06
Szóval szeretném azt látni, hogy például Csongrád megyében nem az az egyedüli perspektíva, hogy valami multi nyit ide gumigyárat.
dzso bacsi
2019. március 28. 09:06
Olyanokról már nem is beszélek, hogy egészségügy, oktatás és a többi. Legutóbb a szegedi fül-orr-gégészetre szerettem volna időpontot kérni, mert szét akart robbanni az arcom a fájdalomtól. 2 napon keresztül hívtam a hivatalos honlapon megadott hivatalos telefonszámot és nem vette fel senki. Gondolom, akinek fel kellett volna vennie a telefont, az most Angliában mosogat. Sorbanállásal azért nem próbálkoztam, mert munkába is kell vkinek lennie és az nekem 30 ezer forint kiesés. Szóval magánkórházba kellett mennem, 20 ezer ft volt a koponya CT és 14 ezer forint a szakorvosi konzultáció és még nem gyógyultam meg. Szóval idén részemről feldughatja Orbán a migránsokat a seggébe.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!