Svájc
18:002024. június 29.
Olaszország
Németország
21:002024. június 29.
Dánia

Megmentené a belső égésű motorokat az Európai Néppárt

2024. június 21. 08:48

Az EPP célja a 2035-re tervezett betiltás feloldása.

2024. június 21. 08:48
Bomb disposal in Schmargendorf

Nyitókép: lezárt autópálya Berlinben (fotó: BRITTA PEDERSEN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
 

Az európai parlamenti választásokat megnyerő Európai Néppárt (EPP) egyik fő kampányígéretének megvalósítását készíti elő a napokban. A centrista-jobboldali pártcsalád a portugáliai Cascaisban konferenciázik, ahol az egyik fő téma a belső égésű motorok megmentése lesz a jövő számára.

Az EU zöld ideológiával átitatott legutóbbi agendája 2035 után gyakorlatilag betiltaná a belső égésű motorokkal rendelkező autók gyártását Európában, 

alapjaiban átalakítva százötven év közlekedési és autóipari gyakorlatát. Európaiak tömegeinek nem tetszik ez az irány, aminek hangot is adtak az EP-választáson, ahol a zöldek meggyengültek, a jobboldaliak pedig megerősödtek.

Az Európai Néppárt a kampányban megígérte, hogy visszavonja a 2035-re tervezett betiltást, és ezt meg is akarják valósítani. Az egyik javaslat szerint a „szintetikus, klímasemleges üzemanyag” (e-fuel) által hajtott autók 2035 után is engedélyezettek lennének. Egy másik javaslat a bioüzemanyag részarányát is beszámítaná 2035 után, az arányoknak megfelelő számú benzines és dízel autók eladását engedélyezve. Egy harmadik javaslat, hogy 

a „100 százalékos kibocsátáscsökkentés” helyett 90 százalékot írnának elő az autógyáraknak.

A német liberálisok egyébként ennél is tovább mennek, ők azt követelik, hogy egyszerűen töröljék el a belső égésű motorok tervezett betiltását.


 

 

Összesen 74 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
B_kanya
2024. június 23. 13:10
"patópál 2024. június 21. 19:26 Eddig is megtehette volna, pl. ha meg sem szavazza az indítványt." A zöldeket, azaz a koalájukat megrúgták a választók, hát most frédiék jó gerincesen kilépnek mögülük. Mondjuk eleve koalára sem kellett volna lépni velük, mert kretének és Európa árulói, de hát kellett a bársonyszék, a fizu meg a mentelmi jog, nem bírtak volna ki egy fél ciklust....
dorkoka
2024. június 21. 22:12
Most hogy hatalomra került ez a tetves wéber és néppárt, majd ők meg akarják mondani hogy legyen?! Persze a tetves német autóipart dízelestül meg kell menteni.
patópál
2024. június 21. 19:26
Eddig is megtehette volna, pl. ha meg sem szavazza az indítványt. Kit néznek hülyének?
5m007h 0p3ra70r
2024. június 21. 16:22
>>gilou-au-clavier 2024. június 21. 10:27 Eleve halott terv volt. A zöld átálláshoz se elég nyersanyag, se elég energia nincs. Inkább arra kellene fókuszálni, hogy az autók könnyebben javíthatóak legyenek és minél kevesebbet, de minél tovább használják őket.<< Nem vagy te túl okos. Minden van hozzá az infrastruktúra kivételével. Minden mai autó pont ugyanolyan könnyen javítható, mint 10 éve. Az autók 96%-a nem üzemel évente 500 órát sem. Ami azt jelenti, hogy az életciklusa 80%-ában valahol parkol. Jelentős részét 20 éves kora felett is használják. Minden megvan jelenleg, amit szeretnél. Mit kívánsz még bukika?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!