Wayne Shorter – Infant Eyes
Egy sejtelmesen szép darab a Speak No Evil című lemezről, amit 1964 szentestéjén rögzítettek Shorterék.
Kenny Burrell & Gil Evans – Greensleeves
Ismét egy jól ismert tizenhatodik századi melódia, a Greensleeves, amit a kétes hitelességű legenda szerint maga VIII. Henrik szerzett leendő nejének, Boleyn Annának. Több karácsonyi és újévi tematikájú szöveget is írtak a dalhoz. Az idén nyolcvanhat éves gitáros, Kenny Burrell az arranzsőrlegenda Gil Evans-szal működik közre ezen az 1964-es felvételen.
Richard Davis & Roland Hanna – A Child is Born
Az A Child is Born Thad Jones szerzeménye, nem karácsonyi dalnak íródott, ám idővel beiktatták az ünnepi repertoárba. Kevésbé hozzáértő kezekben hajlamos kissé gejllé válni, Richard Davis bőgős és Roland Hanna zongorista tolmácsolása azonban szívszorítóan szép.
Duke Pearson – Sleigh Ride
Egy ilyen acélos ritmusszekció mellett – Bob Cranshaw bőgőn, Mickey Roker dobon, Airto Moreira ütőhangszereken játszik – a megúszós lötyögés eleve ki van zárva, Duke Pearson 1969-os karácsonyi albuma, a különféle stílusjegyeket elegyítő Merry Ole Soul csodálatosan értelmezi újra a karácsonyi zenét. Így még biztosan nem hallották a Sleigh Ride-ot – hipnotikus felvétel.
Dexter Gordon – The Christmas Song
Valódi érzelmeket előcsalni egy olyan százszorosan elnyűtt ünnepi sztenderdből, mint a The Christmas Song, már-már lehetetlennek tűnő feladat, Dexter Gordon, a veterán szaxofonos azonban nem riad vissza, és a ragyogó zongorista, Tommy Flanagan oldalán hiba nélkül teljesíti a küldetést a The Panther című, 1970-es albumán.
Betty Carter – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!
Amikor már a Michael Bubléhoz hasonló nyálas epigonokat is jazzénekesként sorolják be, nem árt emlékeztetnünk magunkat arra, miről is szól valójában a vokális jazz. Ebben senki sem lehet nagyobb segítségünkre, mint Betty Carter, akit Carmen McRae – maga sem éppen másodrangú énekes – az „egyetlen igazi jazzénekesnek” nevezett. A fenti Let It Snow!-dekonstrukció vélhetően nem mindenkinek fogja elnyerni a tetszését, ők viszont próbálkozhatnak a Baby, It's Cold Outside című ünnepi klasszikussal Carter korai, kevésbé avantgárd korszakából, ezen a felvételen Ray Charles-szal duettezik az énekesnő. (Persze csak ha nem rettenti vissza őket az a tény, hogy kortárs feminista nézetek szerint a dal a rape culture, a "nemi erőszak kultúrájának" eklatáns példája.)