Megnyitottak a karácsonyi vásárok a Belvárosban – mutatjuk, mennyiért ehetünk!
Semmi sem lett olcsóbb.
A magyar bor-, gyöngyözőbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. annak érdekében, hogy éves szinten kiegyenlítettebbé tegye a fogyasztást. A Törley is érzi a fogyasztói trendek változását.
A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetnél Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten elmondta: Magyarországon a pezsgőfogyasztás 80 százaléka a karácsonyhoz és a szilveszterhez köthető a felmérések szerint. A mostani 50 millió forint felhasználását lehetővé tévő közösségi népszerűsítő kampánnyal ezen szeretnének változtatni, szeretnék elérni, hogy a magyar emberek az év más időszakaiban is igyanak pezsgőt.
A Cinkhez eljutott a Boldogság Buborékai nevű kampány egyik szövege is:
„A 'Boldogságbuborék-számláló' alkalmazás segítségével a fogyasztók közösen gyűjtik és személyesen is nyilvántarthatják, hogy mennyi habzóbort és pezsgőt – azaz boldogságbuborékot – fogyasztottak, az adatokat pedig meg is oszthatják egymással. Ugyancsak egy, külön erre a célra fejlesztett, 'Bulifal' elnevezésű facebook-alkalmazás teszi lehetővé, hogy a fiatal fogyasztók magukról, vagy a pezsgős-habzóboros bulikról készített szelfiket helyezzenek el az oldalon, amelyekből azután közönségszavazatokkal választják ki a legjobban sikerült képeket.”
Barátossy Gábor, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal borászati és alkoholos italok igazgatóságának igazgatóhelyettese többek között arról beszélt, hogy a Nébih számára fontos, hogy a prémium kategóriás magyar termékek, mint például a pezsgő, népszerűsítésében részt vehessen. Közölte: 2011-ben a forgalomba került pezsgő mennyisége belföldön mintegy 30 ezer hektoliter volt, míg az idén ez az első hat hónapban csaknem megduplázódott, mintegy 57 ezer hektoliter volt. Az elmúlt három évben a pezsgő-előállítással foglalkozó pincészetek száma is megkétszereződött.
Most 20 pincészetben készítenek pezsgőt Magyarországon.
Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója (vele itt olvashatnak interjút) az MTI-nek elmondta: a cég saját adatai szerint tavaly az országban mintegy 22 millió palack - 150 ezer hektoliter - pezsgő fogyott el. Hozzátette, a mennyiség tíz évvel ezelőtt még 28-29 millió palackot tett ki. Jelezte, a pezsgő fogalmába a klasszikus pezsgőn kívül már beleértik például a pezsgőkoktélokat, a gyöngyözőborokat is. A Törleynél mintegy 20 millió palack készült a múlt évben. Ebből az export mintegy 6 millió palack volt. A cég múlt évi árbevétele mintegy 17 milliárd forintot tett ki, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest.